رسانه‌های روسی به نقل از منابعی گزارش داده‌اند که حکومت سرپرست طالبان سید طیب جواد، سفیر افغانستان در مسکو را که توسط حکومت پیشین منصوب شده بود، برکنار و به‌جای او جمال غروال را گماشته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، گفته است که غروال به‌زودی به‌عنوان کاردار سفارت افغانستان در مسکو به کارش آغاز خواهد کرد.

او جایگزین سید طیب جواد شده است.

پیشتر مقام‌های روسی اعلام کردند که طالبان خواستار برکنار سفیر افغانستان نیستند و می‌خواهند دیپلمات به سفارت این کشور در مسکو اعزام کنند.

به گزارش تاس، به تاریخ ۳۱ ماه مارچ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه گفت که اولین دیپلمات طالبان که به مسکو اعزام شده بود، اعتبارنامه وزارت خارجه‌ی روسیه را دریافت کرده است.

لاوروف در حاشیه‌ی نشست کشورهای همسایه‌ی افغانستان در چین حتا خواستار به رسمیت‌شناختن طالبان از سوی جامعه جهانی شد. او گفت که جامعه‌ی جهانی باید فعالانه با طالبان همکاری کند و اقداماتی را برای به رسمیت‌شناختن حکومت این گروه انجام دهد.

به تازگی چین نیز با حضور دیپلمات طالبان در سفارت افغانستان در پکن موافقت کرده است.

طالبان به سفارت‌های افغانستان در‌ ازبیکستان و پاکستان نیز دیپلمات‌های خود را اعزام کرده‌اند.

گفته می‌شود که در برخی از سفارت‌های دیگر از جمله ترکیه و ایران، دیپلمات‌های منصوب‌شده توسط حکومت پیشین با طالبان همکاری می‌کنند و از کابل هدایت می‌گیرند.

اکثریت سفارت‌های افغانستان در کشورهای خارجی، در کنترل دیپلمات‌های حکومت پیشین قرار دارند و این سفارت‌ها به‌دلیل عدم حمایت کابل با مشکلات مالی مواجه‌اند.

این درحالی است که با گذشت هشت ماه، تا کنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به‌گونه‌ی رسمی به رسمیت نشناخته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *