باشندگان کابل با شکایت از توزیع ناعادلانه کمک های جامعه جهانی به نیازمندان می گویند. به گفته آنان این کمک به افراد واقعاً نیازمند نمی رسند، بلکه بیشتر این کمک‌ها توسط افراد طالبان و وکیلان گذر حیف و میل می‌شوند.

شهروندان کابل از طالبان و کشورهای کمک‌کننده می‌خواهند که برای توزیع کمک‌ها از دقت بیشتر کار گیرند وبه نیازمندان واقعی توجه کرده و کمک کنند؛ نه وکیلان گذر و افرادی که وابسته به گروه طالبان هستند.

یعقوب یکی از نیامندان درکابل می گوید؛ چند ماه می‌شود که بیکار بوده و با مشکلات اقتصادی شدید مواجه است اما هیچ نوع کمک از سوی هیچ نهادی دریافت نکرده است.

این باشنده شهر کابل گفت: « از زمانی که کمک‌ها آمده هیچ باری هم  به ما کمک نشده و فعلاً در منطقه خود ما ده خانواده داریم که در وضعیت تلف شدن قرار دارند. این خانواده‌ها به شدت فقیر اند و مردم محل نیز خود با تنگدست بوده و توانایی کمک به این ده خانواده را ندارند.»

هرچند طالبان از توزیع عادلانه کمک های جامعه جهانی به نیازمندان در داخل افغانستان خبر می دهند اما نادر جلالی، باشنده دیگر کابل می‌گوید که با اینکه بارها برای دریافت کمک به سازمان های امدادی و ادارات دولتی مراجعه کرده است اما هیچ کس به داد وی نرسیده اند.

این باشنده کابل با شکایت از روند توزیع کمک‌ها گفت: «یک پسرم با دولت کار می‌کرد که با سقوط حکومت او هم بیکار شد. من اکنون یک غرفه کفاشی دارم و روزانه ۵۰ الی ۱۵۰ افغانی درآمد دارم.  ده نفر اعضای خانواده من هستند که من تنها نان آور آنها هستم»

شکایت از روند کمک رسانی مورد تازه‌ای نیست. قبل از این باشندگان ولایت بادغیس نیز پس از زلزله که در آن ولایت صورت گرفت از مدیریت کمک ها به نیازمندان شکایت داشتند و طالبان را متهم به کم کاری در امر امداد رسانی کرده بودند.

بشیر باشنده کابل می‌گوید: «من به نمایندگی از ۱۵۰ خانه فقیر که نیازمند کمک هستند به همه ادارات برای دریافت کمک مراجعه کرده‌ام اما دست خالی برگشته‌ام و معلوم نیست که چه کس این کمک‌ها را دریافت می‌کند اما انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان با تایید شکایات مردم از روند توزیع کمک‌ها می‌گوید که مشکل اقتصادی افغانستان فراگیر و رسیدگی به همه مشکلات مردم در شرایط حاضر غیرممکن است. به گفته او ادارات دولتی تلاش می کنند تا کمک های صورت گرفته را به شکل عادلانه توزیع کنند.

سمنگانی گفت: «همزمان رسیدگی به همه مشکلات مردم در شرایط کنونی تقریباْ غیر ممکن است. بناءً  طبیعی می باشد که مردمانی بی بهره از این کمک ها، از وضعیت شکایت دارند»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *