دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) از کمک تازۀ سویدن به افغانستان برای سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داده است.

اوچا روز چهارشنبه ۱۳ اپریل (۲۴ حمل) در صفحۀ تویترش نگاشته است که سویدن ۷۰ میلیون کرون معادل ۷.۲ میلیون دالر امریکایی به صندوق بشردوستانۀ افغانستان کمک کرده است.

سویدن سومین کمک‌کنندۀ بزرگ صندوق بشردوستانۀ افغانستان است که بر اساس آمار ملل متحد از سال ۲۰۱۴ تا اکنون بیش از ۸۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

بر اساس آمار ملل متحد، در حال حاضر، حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

کشورهای کمک‌کننده در نشست مجازی جذب کمک‌های بشری به افغانستان، کمک ۲.۴ میلیارد دالری را برای سال ۲۰۲۲ تعهد کردند، در حالی که ملل متحد برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان، ۴.۴ میلیارد دالر فراخوان داده بود.

در این حال، هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) از ادامۀ کمک‌ها و تعهد استرالیا، بلجیم، قبرس، دنمارک، آلمان، ایسلند، ایرلند، لوگزامبورگ، اندورا، مالتا، هالند، ناروی، فیلپین، سویدن و سویس به افغانستان قدردانی کرده است.

یوناما افزوده که حمایت جامعۀ جهانی به میلیون‌ها افغان آسیب‌پذیر که شدیداً نیازمند استند، بیشتر کمک خواهد کرد.

یوناما افزوده است: “امروز بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های نجات بخش نیاز دارند. کمک‌های بشردوستانه برای میلیون‌ها نفر حیاتی و ضروری است.”

ملل متحد تاکید کرده است که نیاز است تا در کنار مردم افغانستان ایستاد و در چنین شرایط از آن‌ها حمایت کرد.

این در حالی است که حدود ده روز پیش نمایندگان خاص اتحادیهٔ اروپا از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و ایالات متحده در بروکسل، پایتخت بلجیم تاکید کردند که کمک‌های بعدی برای افغانستان به عملکرد طالبان بستگی دارد.

این نمایندگان در اعلامیه‌ای گفتند که کمک‌های جامعهٔ بین‌المللی برای افغانستان در پهلوی رعایت سایر مسایل حقوق بشری، به بازگشایی مکاتب دختران در همه سطوح بستگی دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *