سفیر افغانستان در هند می‌گوید که از زمان به قدرت رسیدن طالبان، فعالیت‌های تروریستی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

فرید ماموندزی در نشستی در دهلی گفت که طالبان «روابط نزدیکی» با گروه‌های مختلف تروریستی دارد. به گفته آقای ماموندزی ۲۱ گروه تروریستی در افغانستان فعال‌اند.

به گزارش خبرگزاری هندی «پی تی آی»، سفیر افغانستان همچنین گفت که مردم کشورش در حال حاضر «تاریک‌ترین لحظات» خود را پشت سر می‌گذارند و کشور با بحران‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی مواجه است.

فرید ماموندزی گفت: «پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و بازگشت طالبان، فعالیت‌های تروریستی در سراسر کشور افزایش یافته است.»

آقای ماموندزی همچنین گفت که شاخه خراسان داعش قدرت بیشتری پیدا کرده و القاعده در حال ظهور دوباره است. او افزود: «در ۱۰ماه اول پس از سقوط کابل، شمار جنگجویان داعش از دو هزار به چهار هزار نفر رسیده است.»

او هشدار داد تا زمانی که طالبان «به شکل فعلی» در افغانستان وجود داشته باشد، فعالیت‌های گروه‌های تروریستی از جمله پناهگاه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز این گروه‌ها افزایش خواهد یافت.

سفیر حکومت پیشین افغانستان در دهلی گفت: «گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های آنها افزایش یافته است. تا زمانی که تغییری در چشم‌انداز سیاسی ایجاد نشود، شرایط فعلی وخیم‌تر خواهد شد.»

آقای ماموندزی گفت که ۲۱ گروه تروریستی در افغانستان حضور دارند و بحران اقتصادی کنونی زمینه «مناسب» برای سربازگیری این گروها فراهم کرده است.

در عین حال آقای ماموندزی گفت که تروریزم پدیده افغانی نیست و افزود که افغان‌ها «قربانی تروریزم» هستند.

سفیر حکومت اشرف غنی در هند از قدرت‌های غربی انتقاد کرد و گفت آنها افغان‌ها را تنها گذاشتند.

او وضعیت فعلی افغانستان را نتیجه توافق دوحه خواند و گفت: «ما توسط غرب تحقیر شده‌ایم. وضعیتی که فعلا قرار داریم به دلیل توافق ناکام با طالبان در دوحه است.»

سفیر افغانستان در حالی از فعالیت ۲۱ گروه تروریستی در افغانستان خبر می‌دهد که روز گذشته، نشریه لانگ وار جورنال از حضور عبدالحق ترکستانی، عضو ارشد القاعده و رهبر حزب اسلامی ترکستان در شمال افغانستان خبر داد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *