سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان که ایالات متحده‌ی امریکا برای بازداشت او ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است، می‌گوید که این گروه به امریکا به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کند.

او این اظهارات را در مصاحبه با شبکه‌‌ی خبری سی‌ان‌ان امریکا مطرح کرده است. بخشی از این مصاحبه توسط مجری سی‌ان‌ان روز گذشته (دوشنبه، ۲۶ ثور) در توییتر منتشر شده است.

حقانی در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که آیا طالبان هنوز امریکا را به‌عنوان دشمن خود می‌دانند، می‌گوید: «در حال حاضر ما به آنها به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره‌ی دیپلماسی صحبت کرده‌ایم. زمان آن است تا درباره‌ی دیپلماسی صحبت کنیم.»

سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان می‌افزاید که این گروه در آینده روابط خوب با ایالات متحده‌ی امریکا و سایر کشورهای جهان خواهد داشت.

او در این گفت‌وگو با اشاره به توافق دوحه میان طالبان و امریکا، تأکید می‌کند که طالبان به این توافق پابند هستند و افغانستان هرگز تهدید تروریستی برای ایالات متحده نخواهد بود.

حقانی درباره‌ی بازگشایی مکاتب دخترانه نیز می‌گوید که کار روی مکانیزم برگشت دختران به مکاتب جریان دارد. او می‌گوید: «ما باید شرایط را فراهم کنیم تا بتوانیم عزت و امنیت آنها [دختران] را تضمین کنیم.»

او در ادامه تأکید می‌کند که هیچ کس مخالف تحصیل دختران نیست و مردم افغانستان به‌زودی خبرهای خوبی در مورد این موضوع خواهند شنید.

قرار بود مکاتب دخترانه به تاریخ سوم حمل سال جاری به‌روی تمامی دختران باز شود، اما طالبان اعلام کردند که تا زمان تهیه‌ی طرح حجاب در مکاتب، دختران بالاتر از صنف ششم نمی‌توانند مکتب بروند.

تعطیلی مکاتب دخترانه واکنش‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج از کشور در پی داشته است. طالبان در حال حاضر زیر فشار جامعه بین‌المللی قرار دارند تا مکاتب دخترانه را بازگشایی کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *