معاون آژانس پناهندگان ملل متحد می‌گوید که از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ۲۵۰ هزار نفر از مردم این کشور به پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

کلی کلمنتس در پایان سفر چهار روزه‌اش به افغانستان و پاکستان، بر ادامه حمایت از بیجاشدگان داخلی و پناهجویان افغان تاکید کرد.

معاون کمیشنری سازمان ملل خواستار «حمایت قوی بین‌المللی» برای رسیدگی به نیازهای بشری در افغانستان شد.

خانم کلمنتس گفت: «کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به شدت در تلاش است تا از بیجاشدگان داخلی، عودت‌کنندگان و پناهندگان حمایت کند.»

در اعلامیه کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آمده است که پاکستان در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون پناهنده ثبت‌شده و ۱.۵ میلیون پناهنده افغان با وضعیت نامشخص دارد. از میان یک‌و‌نیم میلیون مهاجر افغان، تنها ۲۵۰ هزار آن از اگست ۲۰۲۱، زمان به قدرت رسیدن طالبان، وارد پاکستان شده‌اند.

در همین حال معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجرین در سفر به پاکستان با بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه و سایر مقامات این کشور دیدار کرد

خانم کلمنتس در این دیدارها بر نیاز به صلح در افغانستان و راه‌حل‌ پایدار برای پناهجویان افغان در کشورهای همسایه تاکید کرد

او از مقامات پاکستانی خواست تا در توجه به پناهجویان افغان ثابت قدم بمانند.

خانم کلمنتس گفت: «افغان‌ها باید بدانند که تنها نیستند و جامعه بین‌المللی در کنار آنها می‌ایستد.»

معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سفر چهار روزه اش به افغانستان و پاکستان، با مقام‌های طالبان در کابل نیز گفتگو کرده و از ولایت هرات دیدن کرد.

در اعلامیه این سازمان آمده است که کلی کلمنتس بر نیاز به «رویکردی فراگیر مبتنی بر حقوق بشر» برای حمایت از بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد مهاجران افغان تاکید کرد.

خانم کلمنتس با زنان و دختران در هرات و کابل دیدار کرده و نگرانی‌های آنها را شنیده است.

او زنان افغانستان را «فوق‌‌العاده قوی» خواند و گفت که آنان می‌خواهند درس بخوانند تا در آینده کشور سهم داشته باشند.

از شروع سال ۲۰۲۲ تا کنون، کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجرین به نزدیک به یک میلیون افغان آسیب‌پذیر پول نقد، حمایت زمستانی، و سایر کمک‌ها را ارائه کرده است.

این سازمان برای کمک به حدود ۳.۵ میلیون بیچاشده ناشی از جنگ کار می‌کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *