ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل برای حقوق بشر در افغانستان حمله داعش به معبد هندوها در کابل را محکوم کرده و گفته است که توقف حملات سیستماتیک بر اقلیت‌های مذهبی در افغانستان مستلزم اقداماتی از جمله مستندسازی، تحقیق و پاسخ‌گویی است.

اوایل صبح روز شنبه (۲۸ جوزا) افراد مسلح بر درمسالِ شهروندان اهل هنود در منطقه‌ی کارته پروان شهر کابل حمله کردند

به گفته‌ی ساکنان محل‌، این حمله با چندین انفجار به همراه بود؛ اما وزارت‌ داخله‌ی طالبان انفجار یک بمب دستی و یک موتر بمب‌گذاری‌شده را تأیید می‌کند. به گفته‌ی این وزارت، در این حمله دست‌کم یک شهروند اهل هنود و یک نیروی طالبان کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند. آمارهای غیررسمی حاکی از تلفات بیشتر در این حمله است.

گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است که این حمله در پاسخ به توهین به پیامبر اسلام از سوی مقام‌های هندی بوده است.

در گذشته هم اقلیت‌های سیک و اهل هنود افغانستان بارها هدف حملات مرگبار قرار گرفته‌اند که مسئولیت این انفجارها را گروه داعش به عهده می‌گرفت.

در ششم ماه حمل سال گذشته، در یک حمله‌ی انتحاری بر عبادتگاه اقلیت سیک در کابل، دست‌کم ۲۶ تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل برای حقوق بشر در افغانستان، در واکنش به حمله‌ی دیروز در توییتی نوشته است که هر کس حق دارد در صلح زندگی و عبادت کند.

او گفته است: «من حملات به جوامع سیک و صوفی در کابل و قندوز را به‌شدت محکوم می‌کنم. توقف حملات سیستماتیک بر اقلیت‌های مذهبی در افغانستان مستلزم اقداماتی از جمله مستندسازی، تحقیق و پاسخ‌گویی است».

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *