رینا امیری، نماینده‌ی ویژه امریکا برای زنان افغانستان رفتار خشونت‌بار طالبان با زنان معترض انفجار در مرکز آموزشی کاج در غرب کابل را نوعی «وحشی‌گری» و نشان «ضعف و ترس» طالبان توصیف کرده است.

خانم امیری تویت یوناما را بازنشر کرده و در توضیح آن نوشته است که ادعای حکم‌رانی «معتبر» باید با اقداماتی برای محافظت از آسیب‌پذیرترین افراد همراه باشد، نه این‌که با سرکوب، خشونت و ارعاب، پاسخ داده شود.

نماینده‌ی امریکا برای زنان افغانستان در ادامه نوشته است: «چنین وحشی‌گری علیه مادران عزادار، نشان‌دهنده‌ی ضعف و ترس است، نه قدرت و اقتدار.»

پیشتر دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز سرکوب اعتراضات زنان از سوی طالبان نگران‌کننده خوانده بود. یوناما از طالبان خواسته بود که از حقوق تمام مردم افغانستان محافظت و استفاده از اسلحه برای جلوگیری از حق تظاهرات صلح‌آمیز را متوقف کنند.

این درحالی است که روز گذشته گروهی از زنان در غرب کابل به ادامه‌ی حملات علیه هزاره‌ها، به‌ویژه حمله‌ی روز جمعه بر مرکز آموزشی کاج اعتراض کردند. طالبان اما تجمع اعتراضی زنان را با تیراندازی هوایی و لت‌وکوب کردن زنان سرکوب کردند.

همچنین منابع گفته‌اند که طالبان نزدیک به ۲۰ نفر به‌‍شمول زنان و خبرنگاران را بازداشت کرده و تاکنون رها نکرده‌اند. به‌گفته‌ی منابع، طالبان شماری از این زنان را لت‌‍وکوب نیز کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *