محمود خان اچکزی رهبر حزب عوامی ملی پشتونخوا پاکستان هشدار داده است که اگر افغانستان به شمال و جنوب تقسیم شود، پاکستان و ایران هم تجزیه خواهند شد.

این رهبر ملی‌گرای پشتون روز جمعه در ایالت بلوچستان از رژیم طالبان خواست که از وقوع یک جنگ دیگر در افغانستان جلوگیری کند.

آقای اچکزی که در منطقه پشین بلوچستان در میان هوادارانش سخنرانی می‌کرد گفت که ثبات پاکستان با ثبات در افغانستان مرتبط است. او هشدار داد: “پاکستان، ایران یا هند کشورهایی با تنوع قومی‌اند. اگر زلزله تجزیه در افغانستان آغاز شود، باید به خاطر داشته باشید که پاکستان هم به ۱۸بخش تجزیه می‌شود.”

این منتقد سیاست‌های حکومت پاکستان از رهبران طالبان از جمله ملا برادر، معاون رئیس‌الوزرای طالبان و ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع این گروه خواست که از جنگ دیگری در افغانستان تحت هر نامی جلوگیری کنند

او افزود که طالبان باید این باور را در جامعه جهانی ایجاد کند که مخالف کدام مذهب و دین نیست و به همه انسان‌ها، همه زبان‌ها و فرهنگ‌ها احترام دارد.

آقای اچکزی در ماه مارچ نیز در نشستی در ایالت خیبرپشتونخواه از طالبان خواسته بود که از طریق لویه جرگه و انتخابات عمومی راه را به‌سوی یک حکومت همه شمول در افغانستان هموار کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *