الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس می‌گوید اقدامات آمریکا و متحدانش در قبال افغانستان نشان داد که آن‌ها علاقه‌ای به توسعه پایدار این کشور نداشتند. او گفت وضعیت افغانستان حالا یک لکه ننگ برای آمریکاست و این کشور به دست کسانی افتاده که فقط به جنگیدن و ایجاد بدبختی عادت دارند.

لوکاشنکو خروج آمریکا از افغانستان را یک فرار شرم آور و ننگین می‌داند و بر این باور است که آمریکا از افراط‌گرایی حمایت کرد. به گفته وی، باقی گذاشتن تسلیحات آمریکایی در افغانستان هم مشکوک و پرسش برانگیز است.

آقای لوکاشنکو این سخنان را در مراسمی با افسران و نظامیان کشورش به مناسبت فرا رسیدن ۲۳ فبروری روز ملی دفاع از میهن، بیان کرد.

۲۳ فبروری، در روسیه، بلاروس و بعضی جمهوری‌های شوروی سابق، روز ملی دفاع از میهن نامگذاری شده و نظامیان این کشورها در مراسم جشن مورد ستایش و قدردانی قرار می‌گیرند.

بیش از صد هزار سرباز شوروی سابق، یک دهه در افغانستان جنگیدند و ۱۳ هزار و ۳۰۰ سرباز آن در این کشور کشته شدند.

لوکاشنکو که از متحدان سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، با اشاره به تحولات اخیر اوکراین گفت غرب و آمریکا، کشورهای سابق جمهوری شوروی را به رویارویی سوق می‌دهند. جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین، یکی از ۱۵ جمهوری تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *