منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند که دانشجویان دختر در واکنش به یک برنامه‌ی حمایتی «صحنه‌سازی» شده، بنرهای تبلیغاتی طالبان را پاره کرده‌اند. این اتفاق سه روز پیش در بامیان رخ داده است.

به‌گفته‌ی منابع، مسئولان دانشگاه بامیان از دانشجویان دختر خواسته بودند تا در برنامه‌ی حمایتی از حقوق زنان در استدیوم ورزشی بامیان اشتراک کنند، اما زمانی که دختران در برنامه حضور یافته، متوجه شده‌اند که این برنامه در حمایت از حقوق زنان نه، بلکه در حمایت از طالبان اختصاص یافته است.

طبق گفته‌های منابع، بنرهای تبلیغاتی در حمایت از طالبان و آزادسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی از سوی امریکا و دیگر کشورهای خارجی، روی دیوارها نصب شده بود.

یکی از اشتراک‌کنندگان این برنامه که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت که دختران دانشجو هیچ‌گونه اطلاع قبلی از محتویات این برنامه نداشتند و هنگامی که با برنامه‌ی حمایتی طالبان مواجه شدند، «خشم‌گین شده و بنرها را پاره و صحنه را ترک» کرده‌اند.

یکی دیگر از اشتراک‌کنندگان این برنامه گفت: «زنان و دختران افغانستان به رشد و تعالی فکری رسیده‌اند و به هیچ کسی فرصت نخواهند داد تا از جایگاه زنان سوءاستفاده کنند.»

به‌گفته‌ی او، زنان افغانستان در راستای احقاق حقوق‌شان همواره صدا بلند کرده و پس از این نیز صدای عدالت‌خواهی‌شان ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که در زمستان سال گذشته دختران در جریان یک برنامه‌ی اداره محلی طالبان در دایکندی نیز شعارهای حمایت از آموزش دختران را سر داده و خواهان بازگشایی مکاتب به‌روی دختران دانش‌آموز شده بودند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *