گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، مقاومت‌گران علیه طالبان را “گروه بدنام و مزدور” نامید و آن‌ها را متهم کرد که با کمک خارجی، در تلاش برای تحمیل یک جنگ دیگر به مردم افغانستان‌اند.

او در یک سخنرانی کشتار غیرنظامیان توسط طالبان در پنجشیر، ورسج و اندراب را تبلیغات مقاومت‌گران خواند.

رهبر حزب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه یک مسجد در کابل گفت که مقاومت گران در هیچ بخش افغانستان پیشرفتی نداشته و حتی نتوانسته‌اند یک روستا را تصرف کنند.

او گفت که این گروه‌ها پایگاه ثابتی نیز در افغانسان ندارند و برای جلب کمک خارجی‌ها دست به تبلیغات می‌زنند.

آقای حکمتیار می‌گوید که این نیروها با حمله بر مواضع طالبان در بخش‌هایی از کشور، مردم را وادار به ترک خانه‌های خود کرده‌‌اند.

رهبر حزب اسلامی که اخیرا دیدارهایی با مقام‌های طالبان نیز داشته افزود که حمله‌های مقاومت‌گران در پنجشیر، تخار و اندراب سبب شده که طالبان حضور نظامی خود را در این مناطق پررنگ‌تر و بیشتر کنند.

آقای حکمتیار همچنین از اظهارات برخی چهره‌های سیاسی در مورد کشتار غیرنظامیان در پنجشیر توسط طالبان انتقاد کرد.

او گفت که در بیست سال گذشته صدها هزار افغان در اثر حمله‌های نیروهای حکومت پیشین و خارجی‌ها کشته شدند چرا واکنش این سیاستمداران را در پی نداشت که اکنون در مورد پنجشیر واکنش نشان می‌دهند.

این در حالی است که منابع در پنجشیر، ورسج و اندراب تایید کردند که جنجگویان طالبان پس از حمله‌های اخیر جبهه مقاومت ملی، غیرنظامیان را به قتل رسانده‌اند.

آقای حکمتیار جریان‌ مقاومت را یک جریان قومی، غیرملی و وابسته به خارجی‌ها خواند. او تاکید کرد که این گروه در تلاش است یک جنگ تحمیلی دیگر را به کمک امریکا در افغانستان آغاز کند.

او گفت: “این گروه با سیاست قوم‌گرایانه، غیراسلامی و غیر ملی نمی‌تواند بدیل امارت اسلامی باشد.”

 

حضور القاعده در افغانستان

گلبدین حکمتیار همچنین مدعی است که کشورهای غربی از جمله امریکا اکنون در تلاش‌اند که به بهانه‌ حضور القاعده در افغانستان، بار دیگر به این کشور حمله کند.

او می گوید که مقام‌های امریکایی اخیرا گفته‌اند که القاعده در افغانستان حضور دارد و خطری برای صلح و امنیت جهانی است.

به باور رهبر حزب اسلامی، القاعده هیچگاهی در افغانستان حضور نداشته است.

او گفت: “القاعده نه در گذشته (در افغانستان فعالیت داشته) و نه امروز و نه فردا در افغانستان فعالیت دارد و هیچ تهدیی برای امریکا نیست. افغانستان در موقعیتی نیست که تهدیدی باشد و نه امکاناتی وجود دارد که امریکا را تهدید کند.”

آقای حکمیتار با شهید خواندن اسامه بن‌لادن گفت که امریکا پس از کشتن او نیز افغانستان را ترک نکرد، زیرا به باور این رهبر جهادی پیشین، هدف امریکا نه القاعده، بلکه اشغال افغانستان بود.

او گفت: “اسامه بالاخره به شهادت رسید اما جنگ ادامه داشت، نه تنها در افغانستان، بلکه به عراق، سوریه و لیبیا گشترش یافت، حضور القاعده در افغانستان یک بهانه بود.”

گلبدین حکمتیار همچنین با اشاره به سخنان اخیر جان بولتن، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا گفت که این کشور در تلاش است جنگ دیگری در فغانستان آغاز شود.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *