جبهۀ مقاومت ملی افغانستان وارد شدن تلفات به نیروهایش را در ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان تایید کرده، اما مدعی است که در این درگیری‌ها به طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه ناوقت روز دوشنبه ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) گفت که در این درگیری‌ها، هفت نیروی این جبهه کشته شده اند.

آقای احمدی همچنین افزود که این درگیری‌ها روز گذشته در منطقه “میدان براغ” ولسوالی کوهستان این ولایت آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

او افزود که در این نبردها، ۱۶ تن از افراد طالبان کشته شده و شمار دیگر آنان زخم برداشته اند. مقام‌های طالبان درگیری با نیروهای جبهۀ مقاومت ملی را بدون اینکه نامی از این جبهه ببرند را تایید کرده اند، اما در مورد وارد شدن تلفات سنگین به افراد این گروه معلومات نداده اند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در توییتر گفت که یک مرکز “عناصر شریر و باغی” در ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان کشف و توسط افراد این گروه از بین برده شد.

آقای کریمی مدعی است که افزون بر وارد شدن تلفات بر طرف مقابل، شمار دیگر آنان را بازداشت کرده اند، اما جبهه مقاومت ملی افغانستان بازداشت نیروهایش را در این ولسوالی رد کرده است.

این در حالی است که دامنۀ درگیری‌ها با گذشت هر روز میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان گسترده‌تر می‌شود. پس از ولایات پنجشیر و ولسوالی‌های سه‌گانۀ اندراب ولایت بغلان، گفته می‌شود که درگیری‌ها میان دو طرف در بخش‌های ولایات، کاپیسا، پروان، تخار و بدخشان افزایش یافته است.

اخیراً، جبهۀ مقاومت مدعی شد که در درگیری میان نیروهای این جبهه و طالبان در بخش‌های درۀ اندراب ولایت بغلان، چندین روستا به دست آنان افتاده است، اما طالبان این ادعا را رد کرده و آن را بی‌اساس خواندند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه گفت که جنگ میان نیروهای جبهۀ مقاومت ملی افغانستان و طالبان پس از ظهر روز جمعه هشتم اپریل (۱۹ حمل) در درۀ قاسان ولسوالی ده‌صلاح آغاز شد و برای دو روز ادامه داشت.

اما اسدالله مصطفی هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان تصرف چندین روستا توسط نیروهای جبهۀ مقاومت در درۀ اندراب را رد کرد و افزود که نیروهای این جبهه توان ایستادگی با افراد آنان را ندارند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *