در پی تنش های مرزی میان نظامیان طالبان و مرزبانان ایرانی مرز اسلام قلعه به گونه موقت بسته شده است. مقام های طالبان ورسانه های ایرانی این تنش مرزی و بسته شدن مرز دوغارون- اسلام قلعه را تایید کرده اند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که بامدادروز گذشته شنبه در پی بروز ” اختلافات” میان مرزبانان ایرانی و نیرو های طالبان در منطقه مرزی شرقی میان دو کشور مرز دوغارون موقتاً مسدود شده است.

این خبرگزاری نگاشته است که این تنش ها پس از “ماجرای” جاده سازی طالبان در نزدیکی مرز میان دو کشور آغاز شده است.

رسانه های محلی افغانستان نگاشته اند که پس از تنش های مرزی میان نیرو های طالبان و مرزبانان ایرانی مرز اسلام قلعه بسته شده است و دو طرف در حال آماده باش هستند.

طلوع نیوز به نقل از مولوی همایون همت، معاون کمیساریای اسلام قلعه نگاشته است که این تنش میان طالبان و مرزبانان ایرانی هنگامی رخ داده است که طالبان یک موتر نظامی ایران را که وارد خاک أفغانستان شده بود، توقیف کرده اند.

وی تاکید کرده است که دو طرف در حال آماده باش هستند و تاکنون درگیری آغاز نشده است.

مقام های محلی در مرز اسلام قلعه می گویند که نیرو های مرزی افغانستان قصد اسفالت یک جاده را در خاک افغانستان در نزدیکی مرز میان دو کشور داشتند که با مخالفت مرزبانان ایرانی مواجه شده اند.

اما خبرگزاری تسنیم نگاشته است که گزارش ها مبنی بر درگیری نظامی میان دو طرف صحت ندارند و در حال حاضر مرزبانان ایرانی و هیئتی از طالبان در حال گفتگو بر سر این ” ماجرا” اند.

به نقل از این خبرگزاری  خدمات گمرکی در مرز ” دو غارون ” به گونه موقت متوقف شده است.

اما تصاویری که در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود نشان می دهد که نظامیان ایرانی و طالبان و موتر های نظامی دو کشور در نزدیکی مرز دیده می شوند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *