در ادامه واکنش‌ها به تلاشی خانه‌به‌خانه طالبان در شهر کابل و برخی ولایت‌ها، مارکس پوتزل، سفیر آلمان برای افغانستان هم درباره‌ی این عملیات ابراز نگرانی کرده است.

او روز گذشته (دوشنبه، ۹ حوت) در توییتی نوشته است که عملیات تفتیش خانه‌به‌خانه طالبان بیشتر بر شهروندان عادی، از جمله کارمندان سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی تأثیر گذاشته است.

پوتزل نوشته است: «این یک راه مناسب برای به دست‌آوردن قلب و ذهن مردم افغانستان نیست.»

همزمان فرماندهی امنیه طالبان در کابل می‌گوید، «عملیات تصفیوی» برای چهارمین روز جریان دارد. خالد زدران، سخن‌گوی این فرماندهی گفته است که در این عملیات شمار زیادی از اسلحه و موترهای دولتی کشف و به‌دست آمده‌ است.

نیروهای طالبان طی روزهای اخیر، عملیات تلاشی‌خانه‌به‌خانه را در بخشی‌های از شهر کابل و ولایت‌های پروان و کاپیسا راه‌اندازی کرده‌اند که واکنش‌های تندی را در پی داشته است. از دید منتقدان این عملیات منجر به وحشت و نقض حریم خصوصی شهروندان می‌شود.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان در تلاشی خانه‌به‌خانه، حتا صندوق لباس‌های زنانه را تلاشی کرده و قفل دروازه‌ها را شکستانده‌اند.

پیشتر وان برانت، سفیر اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان هم خواستار توقف تفتیش خانه‌به‌خانه از سوی طالبان شده بود.

او در توییتی نوشته بود که «ارعاب، تفتیش خانه، دستگیری و خشونت علیه اعضای اقوام مختلف و زنان جنایت است و باید فورا متوقف شود». آقای برانت با اشاره به تهاجم روسیه علیه اوکراین، خطاب به طالبان نوشته است: «با وجود جنگ پوتین، ما شما را تماشا می‌کنیم»..

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *