هیأت طالبان با رهبری امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان افزون بر شرکت در «مجمع دیپلماسی آنتالیا» ترکیه، با مقام‌های کشورهای منطقه، تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و مسئولان و کارمندان سفارت افغانستان در آنکارا دیدار کرده‌ است.

حضور طالبان در «مجمع دیپلماسی آنتالیا» با واکنش‌های گسترده در میان شهروندان افغان مواجه شد که باور دارند این نشست تلاش ترکیه برای دادن تریبون برای طالبان مبنی بر به‌رسمیت‌شناخته‌شدن این گروه است.

اما حضور هیأت طالبان در سفارت افغانستان در آنکارا با موجی از انتقادها مواجه شده است.

شماری از شهروندان کشور در مقابل سفارت افغانستان دست به تجمع اعتراضی زدند و شعارهای علیه امیرمحمد رامین، سفیر افغانستان در آنکارا و طالبان سر داده‌اند.

یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی از این اعتراض به نشر رسیده که نشان می‌دهد که معترضان سفیر و کارمندان این سفارت را «خائن» خطاب می‌کنند که اجازه حضور به هیأت طالبان در داخل سفارت را داده‌اند.

محمد نعیم، یکی از سخنگویان گروه طالبان در توییتر نوشت: « مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه افغانستان و ملا خیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ از سفارت کبری افغانستان در انقره/آنکارا پایتخت ترکیه دیدن کردند و با دیپلمات‌ها، افغان‌ها و دانشجویان خويش دیدار کردند.»

اما در عکس‌های که از این دیدار به نشر رسیده، هیچ زنی دیده نمی‌شود که در این نشست شرکت کرده باشند. برخی از منابع گفته‌اند که به کارمندان زن در سفارت افغانستان اجازه شرکت در این دیدار داده نشده است و برخی از دیپلماتان مخالف با طالبان نیز از شرکت در این نشست اجتناب کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *