معاون نخست رییس الوزرا، برجا ندادن مقام های نظام پیشین در کابینه امارت اسلامی تاکید می‌ورزد. ملا عبدالغنی برادر، اعضای دولت پیشین را متهم به فساد می‌سازد و می‌گوید که طالبان نمی‌خواهد با سهم دادن به آنان حکومت تازه افغانستان را آلوده به فساد بسازد.

در همین حال در ادامه دادخواهی‌های زنان برای تامین حقوق‌شان به‌ویژه حق آموزش و حق کار، آقای برادر فراگیری آموزش و تحصیل را حق مرد و زن در افغانستان میداند و تاکید می‌ورزد که برای ادامه آموزش زنان راهکار می‌سازند.

وی علت تعطیلی دانشگاه‌های دولتی را مشکلات اخلاقی و اقتصادی میداند. ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرا، گفت: ((یک مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات اخلاقی در دانشگاه بوده که در زمان حکومت پیشین، او سیستم که جریان داشت، به ما قابل قبول نیست و راه کار درست را برای ادامه تحصیل زنان تنظیم می کنیم)).

عبدالغنی برادر می‌گوید که امریکا در جریان مذاکرات دوحه نام‌های برخی از افراد حکومت پیشین را برای تشکیل حکومت همه شمول به آنان داده بود، اما او اعضای حکومت پیشین را به فساد متهم می‌سازد.

ملاعبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرا می‌گوید: «افراد حکومت پیشین برای ما نام‌های شان را داده بودند، اما ما تصمیم گرفتیم که نمی‌خواهیم آنان که با فساد، دزدی و قتل آغشته‌اند در نظام تازه جا دهیم.»

آقای برادر اتهام‌های قصد کشتن محمد اشرف غنی و نزدیکانش را رد می‌کند و می‌گوید که کابینه حکومت کنونی امارت اسلامی موقت است و درباره راهکاری کار می‌کنند که به زودی افراد شایسته را به سطح وزیر و معاون در تشکیل حکومت جا دهند.

ملاعبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرا، می‌گوید: «ما همه شرط های جهانی را برای به رسمیت شناختن پوره کردیم و باید جهان ما را به رسمیت بشناسد و اگر این کار نشود، یک ظلم انجام می‌شود.»

این در حالیست که تشکیل حکومت فراگیر شرط بنیادین جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی است که به شمول همسایه‌ها، تمامی کشورهای درگیر در مسایل افغانستان برآن تاکید دارند.

در همین حال شماری از فعالان حقوق زن در کابل در دیدار با مقام‌های یوناما خواهان همکاری این نهاد برای تامین و تضمین حقوق بنیادین زنان به ویژه حق کار، آموزش و مشارکت اجتماعی- سیاسی شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *