بر اساس آمار رسمی، نیروهای امنیتی ترکیه در سال ٢٠٢١ از ورود بیش از ١٢٠٠٠٠ مهاجر غیرقانونی از مرز ایران به این کشور جلوگیری کردند.

به گفته پلیس ترکیه در جریان عملیات در سال گذشته عیسوی ، در مجموع ١٩٠۴ تن به ظن قاچاق مهاجران گرفتار شده و ٨٨٠ وسیله نقلیه و پنج قایق مورد استفاده در قاچاق مهاجران نیز کشف و ضبط گردیده است.

بر اساس همین منبع، ١٥٠٠٠ مهاجر غیرقانونی در ولایت مرزی وان در شرق ترکیه گرفتار شدند.

این در حالیست که دیواری مرزی به طول ٦۴ کیلومتر در امتداد مرز ترکیه و ایران برای جلوگیری از عبور غیرقانونی در حال ساخت است. به گزارش یک رسانه محلی ترکیه، محمد امین بیلمز فرماندار ولایت وان گفت: «نصب این دیوار به پایان رسیده و تا بهار سال آینده تکمیل می شود.

وی با تاکید بر تلاش‌های نیروهای امنیتی برای جلوگیری از عبور غیرقانونی و همچنان قاچاق و نفوذ تروری

ست‌ها در مرزهای شرقی کشورترکیه، گفت: «مرز ترکیه از طریق گزمه های مسلح، هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین‌های حرارتی و برج‌های نوری تحت مراقبت دائمی قرار دارد.»

ترکیه یک گذرگاه کلیدی برای مهاجران غیرقانونی است که می خواهند برای شروع یک زندگی جدید به اروپا بروند، به ویژه آنهایی که از جنگ و آزار و اذیت فرار می کنند.

ترکیه که در حال حاضر میزبان چهار میلیون مهاجر میباشد که عمده آنها از کشورهای سوریه ، عراق ، افغانستان و ایران است. این کشور در حال انجام اقدامات جدید در مرزهای شرقی خود برای جلوگیری از هجوم جدید مهاجران افغانستانی است که پس از تسلط طالبان از طریق عبور از ایران قصد ورود به ترکیه را دارند .

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *