وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به اداره‌های دولتی افغانستان دستور داده است که کارمندان مرد باید ریش و کلاه داشتند باشند و با زنان زیر یک سقف کار نکنند.

همچنین به اداره‌های دولتی دستور داده شده که به زنانی که پوشش اجباری طالبان را رعایت نمی‌کنند اجازه‌ ورود داده نشود.

یک مقام دولتی گفت که رعایت این اصول شروع شده است. به گفته‌ او به جز کارمندان زن بخش صحت و معارف، دیگر زنان در خانه‌اند و فقط روزهای پنجشنبه‌ برای امضای حاضری به دفاتر خود می‌آیند.

در همین حال، یک مقام دیگر دولتی گفت که طالبان در کنار این‌که مردان را مجبور به گذاشتن ریش و پوشیدن کلاه می کنند، همچنین کارمندان را وادار می‌کنند که در نماز جماعت شرکت کنند.

این مقام افزود که طالبان بعد از برگزاری نماز نیز کارمندان را مکلف می‌کنند که به تبلیغات این گروه گوش دهند که سبب می شود کار مراجعین درست پیش نرود.

طالبان این مکتوب را روز یک‌شنبه اول جوزا به اداره‌های شهر گردیز نیز فرستاده و از کارمندان دولتی خواسته‌اند که براساس آن عمل کنند.

با این‌حال یک باشنده شهر گردیز گفت که گروه طالبان در مکتوبی به دکانداران این شهر نیز دستور داده است که باید ریش داشته باشند و با زنانی که پوشش آن‌ها خلاف نظر طالبان است، داد و ستد نداشته باشند.

طالبان از زمان گرفتن قدرت تاکنون، محدویت‌های زیادی بر مردم به ویژه زنان وضع کرده اند.

پوشش اجباری زنان، جداسازی صنف‌های درسی در دانشگاه‌ها، بستن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم و تفکیک جنسیتی روزهای هفته در پارک‌ها، در کنار وادار کردن مجریان زن به پوشیدن نقاب، از محدودیت هایی است که گروه طالبان بر زنان وضع کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *