باشندگان ولایت ارزگان در جنوب کشور می‌گویند که نپذیرفتن خواست جامعه جهانی برای تشکیل حکومت همه‌شمول از سوی طالبان، عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

به‌گفته‌ی باشندگان ارزگان، طالبان پس از تسلط بر افغانستان افراد وابسته به این گروه را در ادارات غیرنظامی جابجا کرده و به دیگر شهروندان هیچ سهمی نداده‌اند.

عبدالرحیم یک باشنده‌ی ارزگان گفت که اگر طالبان به این رویکردشان ادامه دهند، حکومت این گروه به‌زودی سقوط خواهد کرد. به‌گفته‌ی او، حکومت طالبان یک‌طرفه است و این گروه به‌گونه‌ی خودسرانه حکومت‌داری می‌کند.

او افزود: “پس از آنکه طالبان بر افغانستان مسلط شدند، قدرت اقتصادی مردم ضعیف شد و بسیاری‌ها کارشان را از دست دادند. دلیل آن این است که طالبان به زور تفنگ حاکم شده، حکومت همه‌شمول ایجاد نکرده و به خواست جامعه جهانی تن نداده‌اند.”

باشندگان ارزگان می‌گویند که طالبان می‌خواهند کشور را از پیشرفت باز دارند و دستاوردهای ۲۰ سال گذشته را نیز زیر پای کنند.

غلام جان یک باشنده‌ی دیگر ارزگان گفت که طالبان باید کسانی را که مسلکی هستند و در حکومت پیشین نیز کار کرده‌اند، در ادارات دولتی استخدام کنند.

ولی محمد پخلا دیگر باشنده‌ی ارزگان نیز به این باور است که اگر طالبان خواست جامعه جهانی برای ایجاد حکومت همه‌شمول را نپذیرند، جنگ دیگری در کشور آغاز خواهد شد.

این درحالی است که طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، بسیاری از ادارات مرکزی و محلی را از وجود کارمندان حکومت پیشین تصفیه کرده و افراد خود را جابجا کرده‌اند.

از سوی هم، حکومت طالبان تا کنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. ایجاد حکومت همه‌شمول، احترام به حقوق بشر، از جمله رعایت حقوق زنان به‌شمول حق کار و آموزش، آزادی بیان و آزادی تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیز از پیش‌شرط‌هایی اند که از سوی جامعه جهانی برای به‌رسمیت‌شناختن طالبان مطرح شده است.

طالبان مدعی اند که تمام شرایط را برای به رسمیت‌شناختن تکمیل کرده‌اند، اما این گروه تا کنون نتوانسته است قناعت جامعه جهانی را به‌دست بیاورد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *