انیسه شهید از افغانستان، برنده جایزه سال ۲۰۲۲ مرکز بین‌المللی خبرنگاران شد.

مرکز بین‌المللی خبرنگاران (ICFJ) با اعلام جایزه‌ سالانه‌اش گفته است که این جایزه‌ها به خبرنگارانی داده شده است که گزارش‌های آن‌ها در زندگی مردم تغییر آورده باشد.

این نهاد بین المللی گفته است که انیسه شهید را بخاطر تهیه گزارش از حمله به شفاخانه نسایی در غرب کابل و تهیه گزارش در مورد سو مدیریت منابع ویروس کرونا در افغانستان مستحق این جایزه دانسته است.

به گفته‌ مرکز بین المللی خبرنگاران، خانم شهید به عنوان خبرنگار زن با تهدید روبه‌رو بود و پس از سقوط نظام افغانستان مجبور به ترک کشورش شد.

در کنار انسیه شهید از افغانستان، پنج خبرنگار دیگر از کشورهای مختلف نیز جایزه سال ۲۰۲۲ مرکز بین المللی خبرنگاران را بدست آورده اند.

کارلوس دادا از السلوادور، کریستو گروزف بلینگکات از بلغارستان و گروه سه نفری روزنامه نگاران اوکراینی خبرگزاری اسیوشتید پرس کسانی اند که جایزه بین المللی سال ۲۰۲۲ این نهاد را بدست آورده اند.

شرون مشوی ریس مرکز بین المللی خبرنگاران گفته است که این خبرنگاران داستان‌های را به تصویر کشیده اند که ممکن است جهان هرگز در موردآن نمی دانست.

به گفته‌ی او این خبرنگاران با به خطر انداختن جان شان از وحشت در ماریوپل، فساد در السلوادور و نقض حقوق بشر در افغانستان گزارش تهیه کرده اند.

قرار است مراسم اهدایی این جایزه‌ در دهم نوامبر در واشنگتن دی‌سی برگزار شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *