امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید اخبار درگیری طالبان با پاکستان جعلی است. او در صفحه فیسبوک خود نوشت: «ساختار فکری و زیربنای طالب چنان است که امکان گفتن حرف درشت در مقابل پاکستان را ندارند چه رسد به درگیری.»

طالبان و نظامیان پاکستانی روز گذشته درگیر شدند.

طبق گزارش‌ها، جنگجویان طالبان دیروز در ولایت نیمروز با نظامیان پاکستانی درگیر شدند، به یک هلیکوپتر نظامی این کشور تیراندازی و یک جنرال این کشور را هم زخمی کردند.

پاکستان وقوع این درگیری را تائید کرده است.

امرالله صالح اما می‌گوید: «درگیری میان طالب مزدور و پاکستان بادار به خاطر هویت تراشی و ایجاد تفکر مثبت است تا لکه ننگین وابستگی به راولپندی کم رنگ شود که هرگز نخواهد شد. »

آقای صالح که زمانی رئیس امنیت ملی افغانستان نیز بوده گفته است در منطقه‌ای که درگیری رخ داده، «گاه و ناگاه آزادیخواهان بلوچ فعالیت دارند نه طالب.»

بسیاری از ناظران بر این عقیده هستند که طالبان تاکنون از پشتیبانی استخبارات نظامی ارتش پاکستان (آی.اس.آی) برخوردار بوده‌ است.

پس از ورود طالبان به کابل هم جنرال فیض حمید، رئیس پیشین آی.اس.آی اولین مقام خارجی بود که وارد کابل شد و با طالبان محرمانه گفتگو کرد.

امرالله صالح می‌گوید طالبان میدان هوایی ننگرهار را پنهانی به آی‌.اس‌آی تحویل داده و در آنجا دستگاه جاسوسی پاکستان فعالیت دارد.

او گفته «طالب بخاطر بی‌عزت ساختن افغانستان به عنوان یک نیروی نیابتی جنگید و امروز در نانوایی‌های کابل مردم به دنبال خیرات پنجابی صف بسته‌اند.» صالح در پیامش نوشته است: «فریب اخبار جعلی را نخورید.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *