سخنگوی فراکسیون پارلمانی حزب دمکرات مسیحی آلمان ، از حکومت جدید آلمان خواست که قاعده دوبلین را برای پذیرش مهاجرین بهتر تطبیق کند .وی گفته است که ثبت و برگشت دادن پناهجویان قاعده اساسی سیستم پناهندگی اتحادیه اروپاست .
الکساندر تروم در گفتگو با روزنامه «ولت ام زینتاک » با اشاره به آمار بالای پناهجویانی که در آلمان تقاضای پناهندگی خود را ثبت مینمایند گفته است که این آمار عدم کارایی سیستم دوبلین را نشان میدهد .

قانون دوبلین یا دابلین (به انگلیسی: Dublin Regulation)، تشریح می‌کند که پناه‌جویان باید در اولین کشور امنی که وارد شدند اعلام پناهندگی نمایند و حق انتخاب کشور دیگر را ندارند. فقط افراد زیر سن قانونی شامل این قانون نمی‌باشند و تنها وقتی در کشورهای دیگری تقاضای پناهندگی داده باشند به آن کشور پس فرستاده می‌شوند. کسی که در یک یا چند کشور اروپایی اثر انگشت داشته باشد در هر کشور که تقاضای پناهندگی کند به اولین کشوری که در آن‌جا اثر انگشت داشته باشد، بازگردانده می‌شود

روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» گزارش داده است که بسیاری پناهجویانی که سال گذشته در آلمان درخواست پناهندگی داده اند، در کشورهایی که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا موقعیت دارند، ثبت نشده اند.

این روزنامه به نقل از آمار اداره مهاجرت و پناهندگی فدرال آلمان گزارش داده است که ۵۳ درصد متقاضیان پناهندگی بالای ۱۴ سال که در ۱۱ ماه سال گذشته وارد آلمان شده اند، نشان انگشت شان در بانک داده‌های اتحادیه اروپا ثبت نشده اند.

بر اساس این گزارش، نشان انگشت ۷۴ هزار و ۸۳۷ پناهجو در آلمان با بانک داده‌های اتحادیه اروپا مقایسه شده است که از این میان، نشان انگشت ۳۵ هزار و ۲۴۵ تن از آن‌ها قبلاً در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ثبت شده است.
معلومات اداره مهاجرت و پناهندگی فدرال آلمان نشان می‌دهد که بسیاری پناهجویان هنگام ورود به اتحادیه اروپا در کشورهای مانند یونان، ایتالیا، پولند یا لتوانیا درخواست پناهندگی نمی‌دهند. این کشورها در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا موقعیت دارند.

پناهجویان در مسیر مهاجرت بالکان، با خشونت های گوناگون روبرو می‌شوند
براساس قواعد موسوم به «دوبلین ۳»، پناهجویان باید در نخستین کشوری که از طریق آن وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، ثبت نام گردند. سپس کشور متذکره مسئول رسیدگی به تقاضای پناهندگی این پناهجویان تازه وارد است. یکی از اهدف این قاعده این است که از درخواست پناهندگی مکرر پناهجویان در کشورهای اتحادیه اروپا جلوگیری شود

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *