منابع محلی در ولایت قندوز می‌گویند که در پی جنجال مسئولان محلی طالبان و باشندگان ولسوالی قلعه‌زال این ولایت بر سر جمع‌آوری عشر و زکات، دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند. زخمیان این رویداد برای درمان به کلینیک ولسوالی قلعه‌زال منتقل شده‌اند.

یک باشنده‌ی محل که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت که این جنجال صبح روز دوشنبه، ۲۹ حمل میان افراد مدیر املاک طالبان برای ولسوالی قلعه‌زال و باشندگان این ولسوالی رخ داده است.

منبع گفت که مدیر املاک طالبان و افرادش برای جمع‌آوری عشر و زکات نزد مردم آمده بودند. به‌گفته‌ی او، مردم استدلال کرده‌اند که «غریب هستند» و توانایی پرداخت عشر و زکات را ندارند، اما مدیر املاک طالبان و افرادش به زور متوسل شده و بر مردم تیراندازی کرده‌اند.

باشندگان ولسوالی قلعه‌زال ولایت قندوز از حکومت محلی طالبان می‌خواهند که عاملان تیراندازی بر باشندگان این ولسوالی را بازداشت و مدیر املاک این ولسوالی را برکنار کند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت قندوز تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

طالبان در ولایات مختلف درحالی اقدام به جمع‌آوری عشر و زکات می‌کنند که در پی روی‌کار آمدن این گروه و قطع کمک‌های خارجی، میزان بیکاری، فقر و گرسنگی در کشور افزایش یافته است.

اخیرا طالبان به باشندگان ولایت هلمند نیز دستور داده‌اند که عشر و زکات‌شان را به ملا امامان مساجد تحویل بدهند. مسئولان محلی این گروه در هلمند به مردم هشدار داده‌اند که در صورت تمرد از این دستور، با آنان برخورد خواهد شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *