خبرگزاری افغانستان اینترنشنال می‌گوید که مرجان امیری و مدینه دروازی با دو طفلش، توسط طالبان بازداشت شده‌اند. حوزه‌های امنیتی طالبان در شهر کابل تاکنون نسبت به این واقعه پاسخگو نبوده‌اند. چندی پیش رینا امیری در توییتی از دستگیری ۴۰ تن، از جمله زنان و کودکان خبر داده بود.

مرجان امیری، دختر معترضی که در تظاهرات ۱۶ سنبله ۱۴۰۰ با یک جنگجوی طالبان درگیر شد، توسط این گروه بازداشت شده است. گزارش شده که مدینه دروازی که یکی از دوستان مرجان است، به همراه دو طفلش بازداشت شده‌اند.

بازداشت و حبس فراقضایی زنان معترض توسط طالبان در ماه‌های اخیر با واکنش شدید مردم و جامعه جهانی روبرو شده‌ است. چهار روز پیش، همزمان با خبر رهایی چند زن معترض از بند طالبان، گزارش شد که جنگجویان با یورش به یک خانه، یک گروه ۴۰ نفری به شمول زنان و کودکان را بازداشت کردند. این خبر را رینا امیری، نماینده ویژه ایالات متحده در امور زنان افغانستان با یک پیام توییتری اعلام کرد؛‌ پیامی که اندکی بعد از صفحه خانم امیری پاک شد.

مرجان امیری ساعاتی پیش از بازداشت در اکانت اینستاگرام نوشت که «به آبرو و عزت مردم افغانستان دست درازی شده اما کسی نیست پرسان کند».

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *