باشندگان ولایت قندهار می‌گویند که از زمان تسلط طالبان بر این ولایت، حادثات ترافیکی به‌گونه‌ی کم‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

باشندگان قندهار همچنین می‌گویند که عاملان بیشتر حادثات ترافیکی در این ولایت نیروهای طالبان هستند که هیچ اعتنایی به اصول و قواعد رانندگی ندارند.

سیف‌الله و رضوان، دو باشنده‌ی شهر قندهار گفته‌اند که به‌دلیل بی‌احتیاطی و مراعات نکردن قوانین ترافیکی از سوی نیروهای طالبان، هر روز حادثه ترافیکی در این شهر رخ می‌دهد که ضرر آن‌را مردم عام متقبل می‌شوند.

سیف‌الله می‌گوید که نیروهای طالبان سرعت‌شان را در هنگام رانندگی کنترل نمی‌کنند. او از مسئولان محلی طالبان می‌خواهد تا به نیروهای این گروه دستور دهند که در هنگام رانندگی جانب احتیاط را در نظر بگیرند.

رضوان نیز می‌گوید که برادرش چندی پیش به‌دلیل بی‌احتیاطی رانندگان موترهای نظامی طالبان زخمی شده است.

مسئولان صحی در ولایت قندهار نیز می‌گویند که تنها در جریان ماه قوس سال جاری صدها زخمی ناشی از حادثات ترافیکی به شفاخانه میرویس منتقل شده‌اند که دلیل بیشتر این حادثات بی‌احتیاطی رانندگان گفته شده است.

محمد قاسم، یکی از داکتران مؤظف در شفاخانه میرویس در قندهار به خبرگزاری‌های داخلی گفت که در جریان ماه گذشته بیش از ۷۰۰ زخمی حادثات ترافیکی به این شفاخانه منتقل شده‌اند که از این میان ۲۷ نفرشان جان باخته‌اند.

به‌گفته‌ی محمد قاسم، بیشتر قربانیان این حادثات زنان و کودکان اند که از ولسوالی‌های قندهار و ولایات همجوار این ولایت به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

با این حال، مسئولان امنیتی طالبان در قندهار می‌گویند که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند قوانین ترافیکی را نقض کنند. این مسئولان می‌گویند که اخیرا کورس‌های آموزش رانندگی را راه‌اندازی کرده‌اند تا گراف حادثات ترافیکی در قندهار پایین بیاید.

ملا عبدالغفار محمدی، قوماندان امنیه‌ی طالبان در قندهار می‌گوید که تمام مسئولین و منسوبین امنیتی در این ولایت با ریاست ترافیک همکار اند و تلاش می‌کنند تا ناقضان قوانین ترافیکی را به پنجه‌ی قانون بسپارند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *