با راه اندازی سامانه استعلام بیمه سلامت و فراهم شدن امکان اطلاع از مشمول بودن بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر (رایگان) برای پناهندگان دارای کارت آمایش و هویت معتبر ساکن استان اصفهان، مشخصات تعداد زیاد و قابل توجهی از پناهندگان دارای کارت آمایش و هویت معتبر ساکن استان اصفهان، علاوه بر اقشار آسیب پذیر قبلی، در سامانه بیمه سلامت برای اخذ دفترچه بیمه سلامت رایگان، بارگذاری گردید.

با توجه به راه اندازی بخش استعلام بیمه سلامت در وب سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان و با عنایت به بارگذاری تعداد زیادی از مشمولان جدید بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر در سامانه بیمه سلامت و نظر به عدم اطلاع بسیاری از مشمولین از این موضوع، کلیه اتباع خارجی دارای کارت آمایش و هویت معتبر ساکن استان اصفهان می توانند به منظور کاهش تردد های غیر ضرور در استان و برای اطلاع از مشمول بودن بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر (رایگان) با مراجعه به وب سایت اداره کل امور اتباع خارجی اصفهان
و وارد شدن به قسمت استعلام بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر

استعلام بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر (رایگان)

با وارد کردن شماره شناسایی یا کد اختصاصی (برای کارت های آمایش 16 و هویت 15) از وضعیت بیمه سلامت خود مطلع شوند و با توجه به اینکه تاریخ اعتبار دفترچه های مذکور در اسفند ماه سال جاری منقضی می گردد، هر چه سریعتر نسبت به اخذ دفترچه های خود اقدام نمایند.

* لازم به توضیح است:
1 – تنها با وارد کردن شماره شناسایی ( 11 رقم ) یا شماره اختصاصی ( 12 رقم) به صورت صحیح استعلام بیمه امکان پذیر است و با شماره خانوار این امکان وجود ندارد.
2 – اگر عضوی از اعضای خانوار مشمول بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر بود، نیازی به استعلام گرفتن برای سایر اعضای خانوار وجود ندارد و مشمول بودن یک عضو به منزله مشمول بودن سایر اعضا نیز هست و این تذکر در مورد مشمول نبودن نیز صدق می کند.
3 – پناهندگان می توانند در صورت مشمول بودن با مراجعه یکی از اعضای خانوار به دفاتر پیشخوان منتخب ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت به پناهندگان در استان اصفهان (برای دریافت آدرس دفاتر پیشخوان کلیک نمایید) و ارائه کارت همه اعضا خانوار نسبت به اخذ دفترچه های بیمه سلامت اقدام نمایند.
4 – اعتبار دفترچه‌های صادر شده تا 5 اسفندماه 1400 است که در صفحه اول دفترچه بیمه مرقوم گردیده است./رنا
5 – خدمات دفترچه های بیمه سلامت شامل تمامی مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مراکز خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت می باشد.
6 – پناهندگان مشمول بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر که علیرغم اطلاع رسانی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا کنون اقدام به اخذ دفترچه ننموده اند، به منزله عدم نیاز آنها به بیمه سلامت تلقی شده و در دوره بعد از لیست بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر حذف خواهند شد.
منبع:
روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *