منابع محلی می‌گویند طالبان پس از درگیری با جبهه مقاومت، باشندگان ولسوالی‌های دره‌هزاره و آبشار پنجشیر را به اتهام همکاری با این جبهه بازداشت و شکنجه می‌کنند.

منابع گفتند یک باشنده ولسوالی شتل زیر شکنجه طالبان جان باخته و مردم از ترس این گروه به کوه گریخته‌اند.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که افراد مسلح گروه طالبان،‌ شماری از مردان ملکی در ولسوالی آبشار پنجشیر لت و کوب می‌کنند.

در این ویدیو صدای یک عضو طالبان شنیده می‌شود که در هنگام لت و کوب یک مرد جوان، می‌‌گوید این از جمع مقاومت‌گران است.

درگیری میان جبهه مقاومت ملی و طالبان در شماری از ولسوالی‌های پنجشیر عصر روز جمعه آغاز شد.

منابع محلی می‌گویند درگیری میان دو طرف کماکان در ولسوالی‌های شتل، دره‌هزاره، آبشار و حصه اول به طور پراکنده جریان دارد.

روز شنبه نیز منابعی تایید کردند که طالبان پس از درگیری با نیروهای مقاومت، شمار زیادی از غیرنظامیان به ویژه ریش سفیدان روستای جهرعلی در ولسوالی آبشار را گروگان گرفته و آنان را در منطقه سرمندی خواجه‌غار زندانی کرده‌اند.

جبهه مقاومت ملی از آغاز عملیات خود در پنجشیر خبر داده و مدعی شد که ۱۳ تن از افراد طالبان در درگیری‌های اخیر کشته و شماری از جنگ‌افزار‌هایی این گروه نیز به دست جبهه مقاومت افتاده است.

صبغت احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت در توییتی نوشت که در درگیری‌های اخیر در پنجشیر شش نفر از اعضای این جبهه نیز کشته شده‌اند.

سخنگوی طالبان اما ادعای جنگ در پنجشیر را تکذیب کرد. ذبیح‌الله مجاهد، در توییتی نوشت که در پنجشیر، تخار و دیگر مناطق “هزاران تن” از نیروهای این گروه حضور دارند و به “دشمن مجال تحرکات منفی داده نخواهد شد.”

با وجود تکذیب طالبان، منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که از شام دیروز شنبه، ۱۷ ثور جنگ یکبار دیگر در ولسوالی‌های مختلف پنجشیر شدت گرفته است.

به گفته منابع، صبح روز یکشنبه دو چرخ‌بال طالبان برای انتقال اجساد این گروه به ورزشگاه پنجشیر فرود آمده است.

به گفته منابع، حضور نظامی طالبان در ولسوالی‌های آبشار و دره‌هزاره سنگین است و طالبان به مردم محل اجازه نمی‌دهند که از خانه‌های‌شان بیرون شوند.

شماری هم با استفاده از فرصت خانه‌های‌شان را ترک کرده و به کوه‌ها پناه برده‌اند.

یک باشنده ولسوالی شتل پنجشیر به شرط حفظ هویتش گفت که یک باشنده مسن این ولسوالی پس از بازداشت و شکنجه طالبان جان باخته است.

مقام‌های محلی طالبان در پنجشیر تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

در روزهای پس از عید رمضان، جبهه مقاومت ملی و دیگر نیروهای مسلح که علیه طالبان اعلام موضع کرده‌اند، از آغاز درگیری‌ها در برابر گروه طالبان خبر داده‌اند.

در همین حال، شماری از رسانه‌ها نیز گزارش دادند که طالبان پس از درگیری‌ با جبهه مقاومت در ولسوالی ورسج تخار، ساکنان محل را شکنجه کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *