دانشجویان صنف‌های سوم و چهارم دانشگاه کابل که در خوابگاه این دانشگاه زندگی می‌کنند، به تصمیم رهبری دانشگاه درباره‌ی اخراج آنان از خوابگاه اعتراض دارند و می‌گویند که توانایی مناسب مالی ندارند و نباید اخراج شوند.

یکی از این دانشجویان در پیامی در مصاحبه با خبرگزاری های داخلی می‌گوید که نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دانشجو قرار است از خوابگاه دانشگاه کابل اخراج شوند. تمامی این دانشجویان از ولایت‌های دوردست هستند.

او می‌گوید که قرار است «طلبه‌ها و ملاهای مساجد» جایگزین این دانشجویان در خوابگاه دانشگاه کابل شوند. او این کار را بی‌عدالتی می‌خواند.

دانشجویان معترض در اعلامیه‌ای نیز گفته‌اند که خواست آنان این است که پالیسی یک بام و دو هوا کنار گذاشته شود و به ابتدایی‌ترین حق دانشجویان که آب، نان و سرپناه است، ارج گذاشته شود.

این دانشجویان تأکید کرده‌اند که آنان نباید از خوابگاه اخراج شوند و گفته‌اند «نخبه‌های وطن ما شایسته‌ی چنین تحقیر و رفتار دوگانه نیستند».

دانشجویان مقیم در خوابگاه دانشگاه کابل، اطلاعیه‌ی مدیریت این دانشگاه را نیز در اختیار اطلاعات روز قرار داده که در آن از دانشجویان صنف‌های سوم و چهار خواسته شده که امروز (سه‌شنبه، ۲۴ جوزا) فرصت دارند تا خوابگاه را ترک کنند.

مسئولین خوابگاه دانشگاه کابل گفته است که ظرفیت خوابگاه پایین است و برای دانشجویان صنف‌های اول و دوم اولویت داده می‌شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *