آمریکا از راه اندازی یک پروژه برای افزایش ظرفیت نیروهای مرزی برای نظارت بر مرز تاجیکستان و افغانستان خبر داد. در این پروژه ۹۰۰ هزار دالر هزینه خواهد شد و هدف از آن جلوگیری از قاچاق اسلحه، مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی است.

سفارت آمریکا در دوشنبه گفته است این پروژه با همکاری سازمان بین‌المللی مهاجرت راه اندازی شده است.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است که در این پروژه افسران نیروهای مرزی آموزش‌های لازم را خواهند دید و زیرساخت‌ها در مرز تاجیکستان و افغانستان طی ۳۶ ماه آینده تقویت خواهند شد.

بر اساس این بیانیه، آمریکا از سال ۲۰۰۲ پروژه‌های مختلفی را برای بهبود امنیت مرزها از طریق بازسازی پُسته‌های مرزی تکمیل کرده. آمریکا می‌گوید پروژه‌های دیگری را هم برای ارتقای امنیت و ثبات در تاجیکستان اجرا کرده است.

طبق گزارش‌ها، آمریکا به دنبال استقرار نیروهای خود در مرز تاجیکستان با افغانستان نیز است. مقامات دو کشور در چند ماه گذشته چندین گفتگو در این باره داشته‌اند. کولین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری چندی پیش گفت در صورت نیاز، پنتاگون برای ایجاد پایگاه در آسیای میانه به تاجیکستان و ازبکستان پول خواهد داد.

مسکو، متحد تاجیکستان به شدت با حضور نظامی آمریکا در آسیای میانه مخالف است، به خصوص که این منطقه برای سازماندهی دفاع راهبردی روسیه اهمیت دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *