فرماندار شهرستان تایباد در ایران اعلام کرد که هرگونه اجاره واحد مسکونی، معامله و فروش از سوی مشاوران املاک با مهاجرین «غیرمجاز» در این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او امروز دوشنبه 11 سرطان، گفت که به همین منظور جلسات متعددی از سوی دستگاه‌های نظارتی با مشاوران املاک در تایباد انجام شده است.

فرماندار شهرستان تایباد گفته مالکان ایرانی به هیچ عنوان حق اجاره منازل خود را به مهاجرین غیرمجاز ندارند و در صورت شناسایی با آنان برخورد جدی خواهد شد.

مهدی شیردل می‌گوید باتوجه به اینکه افغانستان در نزدیکی تایباد قرار دارد، رفت و آمد افغانستانی ها از این منطقه به سایر مناطق استان خراسان رضوی ایران بیشتر است.

غلامرضا اشرفی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم پیشتر گفته بود که به‌کارگیری افغان‌های فاقد مجوز کار در این استان ممنوع است و کارفرمایان شهروندان خارجی فاقد پروانه کار، جریمه می‌شوند.

اداره اصناف مشهد هم اخیرا اعلام کرد که کار افغانستانی ها تا ۳ کیلومتری حرم امام رضا ممنوع است.

بر اساس آمار اداره کل اتباع خراسان رضوی، پس از تهران که دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است، در مشهد نزدیک به ۴۰۰ هزار شهروند خارجی دارای مدارک شناسایی و نزدیک به ۳۰۰ هزار شهروند خارجی فاقد مدرک هویتی شده‌اند. تاکنون هیچ سازمان بین‌المللی این آمار را تایید نکرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *