«ائتلاف مستقل جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان» در واکنش به دعوت طالبان در سومین نشست دوحه می‌گویند که هر نوع نشست، تفاهم و تعامل با این گروه «مردود» است.

اعضای این ائتلاف روز دوشنبه 21 جوزا با نشر یک اعلامیه گفته‌اند که از تصمیماتی که در دوحه گرفته می‌شود، به‌شدت نگران هستند.

آنان در این اعلامیه با اشاره به توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان که در دوحه منعقد شد، گفته‌اند: «دوحه یک مکان نامقدس و بستر تلخکامی‌های مردم افغانستان بوده است. ما از برگزاری هر نشستی در این مارکت سیاه ، خریدوفروش منافع دستگاه‌های استخباراتی کشورهای جهان آسیب‌های تاریخی خوردیم و نفرت داریم.»

اعضای «ائتلاف مستقل جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان» خواستار محاکمه‌ی طالبان شده‌ و گفته‌اند که جهان باید از مردم افغانستان حمایت کنند نه از طالبان.

قرار است سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای ۱۰ و ۱۱ سرطان در دوحه قطر برگزار شود.

سازمان ملل متحد از طالبان برای اشتراک در این نشست دعوت کرده است، اما این گروه خواستار «اشتراک معنادار» و تفاهم در مورد آجندا و ترکیب اشتراک‌کنندگان شده‌ است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *