سازمان جهانی صحت می‌گوید که با حمایت صندوق توسعه قطر، در یک برنامه یک ساله، برای ۷۳۷ هزار نفر در ۱۵ ولایت افغانستان خدمات صحی ارائه کرده است.

سازمان جهانی صحت گفته است خدماتش شامل ۳۳۰ کیت مراقبت‌های صحی اولیه، شامل داروهای ضروری و تجهیزات طبی بود که به‌عنوان بخشی از یک ابتکار بزرگ برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های صحی در مناطق محروم افغانستان، به مراکز صحی توزیع شد.

این نهاد گفته است که این کیت‌ها به ۴۴ مرکز مراقبت‌های اولیه صحی و ۶۹ مرکز مرکز مراقبت‌های صحی فرعی توزیع کرده و از آن ۷۳۷ هزار نفر استفاده کردند.

سازمان جهانی صحت گفته است که افرادی از خدمات صحی این نهاد بهره‌مند شده‌اند، شامل ۵۱۶ هزار زن و ۲۲۱ هزار و ۱۰۰ مرد می‌شود.

این نهاد گفته است که توزیع کیت‌های صحی به مراکز صحی در این ۱۵ ولایت، بخشی از یک برنامه یک ساله با حمایت صندوق توسعه قطر بود.

این سازمان گفته است که بخش دیگر این برنامه متمرکز بر ظرفیت‌سازی بود و از طریق کارگاه‌های آموزشی، ۴۰۲ متخصص صحی را آموزش داده است.

بر اساس اعلامیه سازمان جهانی صحت، این افراد شامل ۲۵۱ مرد و ۱۵۱ زن بودند که در ۱۴ کارگاه آموزشی بین اپریل ۲۰۲۳ و اپریل ۲۰۲۴ آموزش دیدند.

به گفته ی این سازمان این کارگاه‌های آموزشی برای کارمندان صحی ده ولایت افغانستان، شامل بغلان، فراه، غور، هلمند، نورستان،پکتیکا، سمنگان، تخار، میدان وردک و زابل برگزار شده است.

این نهاد از صندوق توسعه قطر برای حمایت از این برنامه یک‌ساله، سپاسگزاری کرده است.

این در حالی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، بسیاری از مراکز صحی در مناطق دور افتاده افغانستان به دلیل قطع شدن کمک‌های صحی، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

توقف فعالیت این مراکز باشندگان محل را با مشکلات گسترده مواجه کرده و آنان اغلب اوقات مجبور هستند که برای درمان بیماران خود به مراکز ولایت‌ها و یا کابل سفر کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *