ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌گوید که نمایندگان این گروه در سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه قطر شرکت می‌کنند.

آقای مجاهد امروز (یک‌شنبه، ۲۷ جوزا) به تلویزیون خصوصی «طلوع‌نیوز» گفته است که این گروه در مورد دستور کار سومین نشست دوحه بحث کرده و سپس تصمیم گرفته است که هیأتی به این نشست فرستاده شود.

سخن‌گوی طالبان می‌گوید که آنان اشتراک در سومین نشست دوحه را به نفع افغانستان می‌دانند و ترکیب هیأت خود را بعدا اعلام خواهند کرد.

سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در روزهای ۱۰ و ۱۱ سرطان در دوحه قطر برگزار شود.

رزماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح اواخر ماه گذشته‌ی خورشیدی در سفر به کابل، از طالبان برای اشتراک در این نشست دعوت کرد.

خانم دی‌کارلو در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان گفت که در سومین نشست دوحه در مورد مسائل مالی و بانکی، مبارزه با مواد مخدر و کشت بدیل برای کشاورزان و تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن بر افغانستان گفت‌وگو خواهد شد.

سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان خواستار «اشتراک معنادار» این گروه در نشست سوم دوحه شده و گفته بود تنها اشتراک تشریفاتی آنان مفید نیست.

هنوز روشن نیست خواست‌های طالبان برای اشتراک در نشست سوم دوحه از سوی سازمان ملل متحد پذیرفته شده است یا خیر

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *