سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه گفته است که کار بر روی حذف احتمالی طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه براساس نیاز به تماس با این گروه، از جمله در مبارزه با تروریسم است.

ماریا زاخارووا ( سخنگوی وزارت خارجه روسیه ) در حاشیه‌ی انجمن اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ گفته است: «برخی از وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران به این واقعیت که روسیه با جنبش طالبان، دولت کنونی افغانستان در تماس است، واکنش عصبی نشان می‌دهند .ظاهرا کسانی که در مورد این موضوعات می‌نویسند متوجه نیستند که راه‌حل مشکلاتی مانند مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم و جنایات سازمان‌یافته در واقع نیازمند تماس است.»

وی همچنین عنوان کرده است که «این به نفع ما است که به تغییرات به‌طور عملی و در راستای نگرش‌های متمرکز بر منافع ملی پاسخ دهیم».

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه اضافه کرده است که اکنون،سؤال این است که تصمیمات به اصطلاح حذف نام طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه، کی، چگونه و به چه شکلی اتخاذ یا تدوین خواهد شد.

پیشتر ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه روسیه برای افغانستان گفته بود که پیشنهاد حذف طالبان از فهرست گروه‌های ترور‌یستی از سوی وزارت‌های خارجه و عدلیه‌ی این کشور به پوتین ارائه شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه هم در آخرین اظهاراتش درباره‌ی افغانستان گفته است که طالبان مقام‌های فعلی افغانستان هستند و ایجاد روابط با این گروه ضروری است.

به‌تازگی قاسم جومارت توکایف، رییس‌جمهور قزاقستان هم اعلام کرده است که کشورش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی، طالبان را از فهرست گروه‌های ترور‌یستی حذف کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *