مسوولان محلی حکومت طالبان برای ولایت‌های کاپیسا و پنجشیر می‌گویند که از نخستین روز تطبیق واکسین کرونا تا کنون بیش از ۶۳ هزار و ۶۴۳ تن در این ولایت‌ها واکسین دریافت کرده‌اند.

اسدالله نجات، رییس صحت ولایت پنجشیر روز جمعه، ۸دلو، گفت که ۱۷هزار و ۴۳۱ تن در این ولایت واکسین کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند. به گفته‌ او، این افراد باشنده‌گان هفت ولسوالی و مرکز ولایت پنجشیراند.

عبدالمطلب حامد، مسوول مرکز درمان بیماران کووید ۱۹ در کاپیسا نیز گفت که ۴۶ هزار و ۱۵۰ تن در این ولایت واکسین کرونا دریافت کرده‌اند. به گفته مسوولان محلی، این افراد در سه مرحله از زمان روزهای نخست تطبیق واکسین کرونا در کشور تا کنون در ولایت‌های پنجشیر و کاپیسا واکسین شده‌اند.

چندی پیش مسوولان محلی در ولایت پروان هم گفته بودند که علاقه‌مندی مردم به تطبیق واکسین کرونا در این ولایت افزایش یافته است. آنان ادعا کرده بودند که تطبیق واکسین کرونا در ولایت پروان -به استثنای کابل- از سایر ولایات بیش‌تر بوده است.

بر بنیاد آمار مسوولان، از زمان شیوع موج نخست کووید ۱۹ تاکنون، ۹ هزار و ۷۴ تن در ولایت‌های شمال کابل به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان، ۲۲۷ تن در ولایت‌های پروان، کاپیسا و پنجشیر در نتیجۀ ابتلا، جان باخته و متباقی بهبود یافته‌اند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *