یک نهاد حامی پناهندگان در ترکیه می‌گوید در دو روزهای پنجشبنه و جمعه این هفته ۵۴۵ پناهجوی افغان از شهر آغری در شرق ترکیه به افغانستان برگردانده شده‌اند.

انجمن حمایت از پناهندگان به نقل از مقام‌های ترکیه گفته است که این پناهجویان در دو پرواز جداگانه به کابل فرستاده شده‌اند.

به‌دنبال سقوط افغانستان بدست طالبان و گرم شدن هوا، انتظار می‌رود شماری کسانی که قصد سفر به اروپا از طریق ترکیه را دارند افزایش پیدا کند.

به گزارش این نهاد حامی پناهندگان ترکیه با نگرانی این موضوع را پیگیری کرده و نظارت بر نواحی و ولایت‌های مرزی بیشتر کرده است.

برخورد خشن ماموران ترکیه

در همین حال، یک پناهجوی افغان که به ترکیه رسیده با ارسال تصاویری از آثار شکنجه در بدن خود، از برخورد زشت ماموران ترکیه شکایت کرده است.

در این تصاویر دیده می‌شود که یک طرف صورت و چشم این پناهجو کاملا کبود شده است و آثار شلاق یا تازیانه بر پشت او نیز پیداست.

   

این پناهجو که آثار شکنجه در صورت و بدنش پیداست می‌افزاید که ماموران ترکیه هنگام شکنجه او را کاملا لخت کرده و بعد داخل آب سرد رودخانه فرو می‌بردند.

او در پایان می‌گوید که تمام اسناد وسایل، پول، موبایل، پاسپورت ولباسش را گرفتند و بعد به ایران و از آنجا به افغانستان رد مرز شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *