منابع محلی در بامیان می‌گویند که بشیر حیدری، یکی از اعضای نظارت تعلیمی ریاست معارف طالبان در این ولایت و از نزدیکان مولوی اسلام‌الدین عثمانی، رئیس این اداره به‌ اتهام انجام زنا بازداشت شده است.

یک منبع گفت که استخبارات طالبان یک‌شنبه‌شب (۱۲ سرطان) این فرد را از مرکز صحی روستای «بام‌سرای» دره سادات مرکز بامیان، به‌ اتهام رابطه نامشروع با یک دختر جوان و به‌ «صورت بالفعل» گرفتار کرده است.

به گفته‌ی منبع، این عضو نظارت تعلیمی ریاست معارف بامیان نخست برای یک دختر جوان وعده یک بست آموزگاری را داده و سپس او را وادار به انجام رابطه جنسی کرده است.

منابع می‌‌افزایند که مولوی اسلام‌الدین عثمانی، رئیس معارف طالبان در بامیان که با بشیر حیدری، هم‌روستایی و قرابت قومی نیز دارد، در تلاش است تا او را از بازداشتگاه ریاست استخبارات این گروه آزاد کند.

عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی طالبان در بامیان نیز بازداشت این مسئول معارف این گروه در بامیان را تأیید می‌کند.

سیغانی می‌گوید: «من تأیید نمی‌توانم که بشیر حیدری، به دلیل انجام زنا بازداشت شده است یا کدام اتهام دیگر، چگونگی این رویداد را باید از ریاست استخبارات معلومات بگیرید.»

این مسئول اداره معارف بامیان درحالی به‌ اتهام زنا بازداشت شده است که طالبان مدعی‌اند فساد در افغانستان ریشه‌کن شده است.

چندی پیش یک مقام این گروه با طعنه به مقام‌های حکومت پیشین گفته بود که حکومت طالبان به زنان کار می‌دهد؛ اما از آنان «رشوت جنسی» نمی‌گیرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *