یک اندیشکده سیاست‌گذاری امریکایی در بررسی تازه‌اش درباره افغانستان می‌گوید که امریکا با حکومت طالبان وارد تعامل شود.

اندیشکده رند می‌گوید سه گزینه تعامل، انزوا و مخالفت با طالبان برای کنار زدن این گروه از قدرت را بررسی کرده است اما گزینه مناسب برای امریکا، تعامل با طالبان است.

جیمز دابنز، نماینده ویژه پیشین امریکا در امور افغانستان و پاکستان، از نویسندگان این گزارش است.

در بررسی این نهاد گفته شده است که با به‌قدرت رسیدن طالبان و افزایش بحران بشری در افغانستان، امریکا با این پرسش روبه‌رو است که چه سیاستی را در افغانستان دنبال کند.

در این گزارش به نقل از یک مقام وزارت دفاع امریکا گفته شده، زمانی که رئیس‌جمهور جوبایدن در ۱۴ اپریل ۲۰۲۱ تصمیم خروج نیروهای امریکایی را اعلام کرد، حکومت افغانستان در برابر طالبان با شکست نظامی و سیاسی روبه‌رو شد و پس از خروخ نیرهای امریکایی، طالبان در مدت ده روز پایتخت و کل کشور را تصرف کردند.

این نهاد تاکید کرده است که درحال حاضر شهروندان افغانستان با فاجعه بشری و گرسنگی روبه‌رو اند و سیستم بانکی این کشور نیز رو به فروپاشی است.

در بررسی رند آمده است که امریکا مسئول این تحولات در افغانستان است و هرچه زودتر سیاست خود در قبال این کشور را روشن کند.

به گفته این نهاد، امریکا باید به دو اصل مهم توجه کند، امنیت مردم امریکا و کمک برای همه شهروندان افغانستان، نه تنها کسانی که از نزدیک با امریکا کار کرده اند.

نویسندگان این گزارش به این باور اند که امریکا تنها از راه تعامل می‌تواند وضعیت در افغانستان را بهبود بخشد.

رند، یک نهاد تحقیقی امریکایی است که با انجام پژوهش‌ها و تحلیل‌ها در باره سیاست‌های امریکا، به سیاست‌مداران این کشور کمک ‌می‌کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *