مقام ها در ایالات متحده روز سه شنبه ۲۵ جنوری (پنجم دلو) گفتند که یک مرد افغان در امریکا به دلیل آزار جنسی یک دختر سه ساله مجرم شناخته شده است.

وزارت عدلیه ایالات متحده گفت که فرد متهم محمد طارق نام دارد و او در جریان روند تخلیه از افغانستان به داخل یک پایگاه نظامی در امریکا منتقل شده بود.

نیویورک پوست، روزنامه امریکایی، به نقل از مقام‌های قضایی ایالات متحده گزارش داده است که دو سرباز امریکایی طارق ۲۴ ساله را در کمپ پناهندگان قوای بحری ایالات متحده هنگام بوسیدن صورت و گردن، و سپس لمس کردن قسمت سینه و اعضای تناسلی یک دختر سه ساله دیده بودند.

آقای طارق در ماه سپتمبر سال گذشته به آزار جنسی این کودک متهم شد و سر انجام هیات منصفه محکمه‌ی شهر الکسندریه ایالت ویرجینیا هفته‌ی گذشته وی را به آزار جنسی این کودک مجرم شناخت.

محمد طارق پس از بازداشت توسط پولیس گفته بود که بوسیدن و لمس کردن کودکان بخش از فرهنگ افغانستان بوده و او کار خلافی انجام نداده است. اما بر اساس گزارش ها، طارق هیچ رابطه‌ی با این کودک سه ساله نداشته است.

این کودک که در محکمه صرف به نام مخفف S.L ثبت شده است،‌ سال گذشته در جریان روند تخلیه پس از آن همراه با اعضای خانواده‌اش به ایالات متحده رسید که حکومت پیشین افغانستان سقوط کرد و گروه طالبان در اگست ۲۰۲۱ بر آن کشور مسلط شد.

طارق پنجشنبه‌ی گذشته فقط یک روز در محکمه‌ی الکسندریه محاکمه شد و هیات منصفه وی را پس از چاشت همان روز مجرم شناخت.

جسیکا ابر، یک سارنوال ایالات متحده، که این پرونده نظارت می کند، گفته است:‌”افرادی از استبداد و تروریسم [فرار می کنند] و به کشور ما پناه میاورند ، شایسته این استند که در اینجا در مصوونیت زندگی کنند.”

بر اساس گزارش رسانه‌های امریکا،‌ وکیل مدافع طارق در پرونده‌ی محکمه نوشته است که موکلش تا زمان سقوط حکومت پیشین افغانستان با قوای ایالات متحده در آن کشور کار می کرد و در جریان روند تخلیه نخست به قطر، سپس به آلمان و در نهایت به کمپ پناهندگان قوای بحری ایالات متحده واقع منطقه‌ی کوانتیکو ایالت ویرجینیا انتقال یافت.

اما وکیل مدافع طارق در پرونده‌ی محکمه‌ی موکل‌اش نوشته است که تا حال مشخص نیست طارق در چه سمتی با قوای ایالات متحده ایفای وظیفه می کرد. اما نوشته است که موکل‌اش اصالتا از یک ولایت دور افتاده‌ی افغانستان است که نه تنها به زبان انگلیسی آشنایی ندارد، بلکه خوانده و نوشته نیز نمی تواند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *