روزنامه گلوب اند میل در گزارشی از پاکستان می‌گوید که شماری از پناهندگان افغان از حکومت کانادا خواستند تا روند طی مراحل پناهندگی شان در کانادا را سرعت بخشد. زیرا، آنها توان مالی ماندن در پاکستان را ندارند و مشکلات سرپناه و ویزه پیدا کرده اند.

بخشی از این پناهندگان همکاران پیشین حکومت کانادا در افغانستان اند و برخی از آنان به عنوان افغان‌های آسیب پذیر مانند قاضیان و فعالین حقوق بشر، واجد شرایط درخواست پناهندگی در کانادا اند.

به گزارش این روزنامه کانادایی، این پناهندگان با مشکلات اقتصادی شدید، تمدید ویزه و اجاره سرپناه مواجه اند.

سخنگوی وزیر مهاجرت کانادا به گلوب اند میل گفت که کانادا متعهد به اسکان ۴۰ هزار پناهنده افغان در کانادا است و آنها در هفته‌های آینده انتظار ورود پناهندگان بیشتری را به این کشور دارند.

آیدن استریکلند گفت: « ماگفتگوی سازنده‌ای با حکومت پاکستان برای تسهیل خروج افغان‌های واجد شرایط اقامت در کانادا از این کشور داشته ایم که در اثر آن، از آغاز امسال ۱۵ هواپیمای چارترشده حامل پناهندگان افغان به کانادا وارد شدند.»

بنا به آمار حکومت کانادا در یکسال گذشته ۱۸۵۴۰ پناهنده افغان در این کشور اسکان یافته اند.

روند کند اسکان پناهندگان افغان از کشورهایی چون پاکستان و تاجیکستان، انتقادات احزاب مخالف و حامیان حقوق پناهندگان را به همراه داشته است. گفته می‌شود که در این نقیصه، مقررات دست و پاگیر اداری و کمبود ظرفیت برای طی مراحل پرونده‌های این پناهجویان در نظام مهاجرتی کانادا، نقش داشته اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *