منابع محلی در ولسوالی خواجه بهاءالدین ولایت تخار می‌گویند که پس از جابجایی کوچی‌ها در روستای «گلبهار» این ولسوالی، آنان دست به آزار و اذیت مردم می‌زنند و مزارع‌شان را نیز تخریب می‌کنند.

منابع گفته‌اند که کوچی‌ها از یک هفته به این طرف با حمایت طالبان در خانه‌های مردم جابجا شده و باشندگان بومی را کوچ داده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، کوچی‌ها با سلاح‌های پیشرفته مجهز هستند و مواشی‌شان را بالای کشت‌زارهای مردم می‌چرانند. منابع تأکید می‌کنند که قصد کوچی‌ها از این کار تخلیه‌ی کامل باشندگان از روستا است.

یک منبع معتبر گفت که ساکنان روستای «گلبهار» با حضور کوچی‌ها مخالفت دارند و به این دلیل کوچی‌ها با آنان درگیر شده‌اند. منبع افزود که در نتیجه‌ی این درگیری، بیش از ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

منابع می‌گویند که دو روز پیش نیز گروهی از کوچی‌های مسلح با مواشی‌شان به کشت‌زارهای مردم در گلبهار ولسوالی خواجه‌بهاءالدین هجوم بردند که پس از مخالفت مردم، میان دو طرف درگیری صورت گرفت. در این درگیری نیز دو نفر از ساکنان محل زخمی شدند.

منبع گفت که این درگیری با دخالت مسئولان محلی طالبان متوقف شد، اما طالبان به مردم هشدار داده‌اند که حق شکایت و مخالفت در برابر تصمیم آنان را ندارند.

مسئولان محلی طالبان تاکنون در این باره به‌صورت رسمی اظهار نظر نکرده‌اند.

با این حال، باشندگان روستا‎ی «گلبهار» ولسوالی خواجه بهاءالدین تخار می‌گویند که زمین‌ها و سایر جایدادهای‌شان دولتی است و آن‌ها حدود ۴۰ سال قبل از دولت وقت خریداری کرده‌اند.

این در حالی است چند روز پیش منابع در ولسوالی خواجه‌ بهاءالدین ولایت تخار گفته بودند که مهاجرین تازه‌برگشته از پاکستان در روستایی ادعای مالکیت بر خانه‌های اهالی روستا را دارند و خواستار تخلیه این خانه‌ها شده‌اند.

یک منبع گفته بود که طالبان از مهاجرین تازه‌برگشته از پاکستان حمایت می‌کنند و تاکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ خانواده در روستای گلبهار ولسوالی بهاءالدین مجبور به کوچ شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *