ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان دوشنبه گفت که انفجار ۹ اسد در شیرپور کابل، ناشی از «حمله پهباد امریکایی» بود.

او توضیح نداد که هدف این حمله کدام گروه بود، اما رویترز به نقل از مقامی امریکایی می‌گوید که امریکا عملیات موفقی را علیه یک «هدف برجسته القاعده» در افغانستان انجام داد.

همزمان با این، کاخ سفید اعلام کرده است که «رئیس جمهور بایدن امشب در باره یک عملیات موفقانه ضد تروریستی» سخنرانی خواهد کرد.

در آغاز، وزارت داخله طالبان انفجار شیرپور را ناشی از اصابت یک گلوله راکتی به یک خانه خالی در شیرپور اعلام کرده بود.

طالبان حمله طیاره بی‌‌سرنشین امریکایی را محکوم کرده و امریکا را به «نقض اصول بین المللی و موافقتنامه دوحه» متهم ساخته است.

رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان که نخستین بار حمله روز یکشنبه را به پهباد امریکایی نسبت داد، در توئیتر نوشت: «شاید هدف این حمله داعش و برخی تروریست‌های خارجی بود، اما علامت قوی برای رهبران طالبان نیز است که ماه عسل مصوونیت شان به پایان رسیده است و آنها مجبور خواهند شد که از زندگی در مناطق شهری صرف نظر کنند.»

ایالات متحده طالبان را به دلیل نقش آن در حادثه ۱۱ سپتامبر و روابط نزدیک با القاعده و گروه‌های مشابه دیگر، یک گروه تروریستی می‌داند.

مقامات نظامی امریکایی گفته اند که پس از خروج قوای ایالات متحده از افغانستان، بالای گروه‌های تروریستی مانند داعش از طریق هوا حمله خواهند کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *