پرو ازول، سازمان حامی پناهجویان در آلمان باردیگر از حکومت این کشور خواسته است که چنانچه یک سال قبل در توافقنامه ائتلاف اعلام کرده است، باید روند الحاق خانواده‌های مهاجران را تسهیل نماید.

این سازمان به روز یک‌شنبه به مناسبت روز جهانی کودک تأکید کرده است که کودکان مهاجر نباید سال‌ها منتظر پدران و مادران شان و یا والدین منتظر دختران و پسران شان باشند، بلکه باید روند الحاق آن‌ها تسریع و آسان شود.

افزون برآن پرو ازول همراه با سازمان خیریه فرانسوی در امور کودکان موسوم به «زمین انسان ها« (terre des hommes) و دیگر سازمان ها از حکومت آلمان خواسته اند که به‌خصوص الحاق خواهران و برادران باید، بدون موانع بروکراتیک، ممکن گردد.

خانم ویبکه یودیت، سخنگوی پرو ازول توضیح داد که برای بسیاری خانواده‌های متأثر از این وضعیت، توافقنامه ائتلاف بارقه ای امید بوده است، اما روند بررسی کار های آن‌ها بازهم سال ها به تأخیر می‌افتد و به دست آوردن وقت تماس با سفارت ها، بسیار دشوار می باشد. او با انتقاد از این وضعیت افزود: «از سال‌ها به این سو، کار کُند ادارات و انبوه پارگراف های مقررات مانع آن می‌شوند تا اعضای خانواده‌های که هنگام مهاجرت از هم جدا شده اند، به زودی دوباره باهم یک‌جا گردند.»

او افزود که یگانه بهبودی که تا به حال در حکومت ائتلافی آلمان وجود داشته است، توسط دعوا های حقوقی به دست آمده است که در مورد آن در مرحله نهایی، محکمه اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است. این محکمه در اول آگست امسال حکم کرد که خانواده‌ها و یا کودکان زمانی هم که در جریان بررسی های حقوقی، به سن بلوغ رسیده باشند، نباید از امکان الحاق خانوادگی محروم شوند؛ در حالی که الحاق خانوادگی از نظر زمانی تا کنون بسیار مشکل بوده است.

حکومت آلمان در ماه اکتبر به درخواست جناح پارلمانی حزب چپ آلمان پاسخ داد که به نمایندگی های آلمان در خارج دستور داده شده است که دساتیر در این ارتباط را عملی کنند.

خانم یودیت، سخنگوی  پرو ازول تصریح کرد که این امر ضروری است و حقوق اروپا آن را تجویز نموده است: «اما از این طریق کاری صورت نمی گیرد. زیرا بسیاری خانواده‌ها که الحاق شان را احکام قضایی پیشین محکمه اروپا نادیده گرفته بود، بازهم از جانب حکومت آلمان به حال شان رها می شوند.» او تأکید کرد که برای چنین قضایا، به راه حل‌های منصفانه نیاز است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *