شماری از زنان معترض در کابل تأیید می‌کنند که طالبان پروانه ابراهیم‌خیل، از زنان بازداشت‌شده را آزاد کرده‌اند. به‌گفته‌ی این منابع، وضعیت صحی او خوب است.

برخی گزارش‌ها از رهایی سایر زنان بازداشت‌شده نیز حکایت دارند، اما به‌صورت رسمی تأیید نشده است. منابع بدون نام بردن از افراد خاصی می‌گویند که برخی از این زنان آزاد شده و برخی دیگر آنان فردا رها می‌شوند.

تمنا زریاب پریانی با سه خواهرش، پروانه ابراهیم‌خیل، مرسل عیار و زهرا محمدی از جمله زنان معترضی بودند که در هفته‌های گذشته از سوی طالبان در کابل بازداشت شده بودند.

هرچند طالبان خبر بازداشت این زنان را تأیید نکرده بودند، اما خانواده‌ی زنان بازداشت‌شده و نیز شماری دیگر از زنان معترض مدعی بودند که آنان از سوی طالبان از خانه و محل کارشان بازداشت شده‌اند.

بازداشت این زنان واکنش‌های گسترده‌ی بین‌المللی را به همراه داشت. سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر و بیش از ۲۰ نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر بازداشت این زنان را محکوم کرده و از طالبان خواسته بودند که آنان را رها کنند.

این زنان از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، در برابر عمل‌کردها و سیاست‌های طالبان در قبال زنان معترض بودند. آنان چندین بار به خیابان آمده و فریاد «نان، کار و آزادی» سر داده بودند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *