دیبورا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در آخرین دیدارش با سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله طالبان درباره مبارزه با تروریزم و مواد مخدر صحبت کرد.

خانم لاینز در دیدار خداحافظی‌اش با حقانی، به دلیل «کار و تعامل» با طالبان مورد ستایش او قرار گرفت

یوناما در صحفه توییترش نوشته است که در این ملاقات به روز شنبه، ۲۱ جوزا، در کنار مبارزه با مواد مخدر درباره تقویت همکاری‌های این سازمان در امر ارایه کمک‌های بشردوستانه بحث شده است

یوناما می‌گوید که خانم لاینز در آخرین ملاقاتش با سراج‌الدین حقانی در باره مبارزه با بیماری کولرا نیز صحبت کرده است.

در همین حال، وزارت داخله طالبان در صفحه توییترش نوشته است که سراج‌الدین حقانی ماموریت خانم لاینز در افغانستان را «مثبت» ارزیابی و از «کار و تعامل» او با طالبان ستایش کرده است.

یوناما همچنین می‌افزاید که خانم لاینز روز شنبه به دیدار عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه رفت و در باره تشکیل حکومت همه شمول با او صحبت کرد. خانم لاینز در دیدار با آقای عبدالله نیز درباره مبارزه با تروزیزم و نقش منطقه در شکل‌دهی آینده افغانستان گفتگو کرده است.

جزئیات بیشتری از دیدارهای روز گذشته خانم لانیز با حقانی و عبدالله منتشر نشده است.

آقای عبدالله در صفحه توییترش نوشته است که در دیدار خداحافظی خانم لاینز، در باره «آخرین تحولات کشور» گفتگو کرده است.

ماموریت دیبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان پایان یافته است. او روز پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی ویژه‌ای با اعضای دفتر سازمان ملل در کابل خداحافظی کرد. هنوز روشن نیست که به جای لاینز چه کسی مسئولیت دفتر یوناما را به عهده خواهد گرفت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *