رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که روند صادرات زغال‌سنگ افغانستان به پاکستان شروع شده است. پیش از این دولت پاکستان در نشستی به ریاست شهباز شریف، نخست وزیر این کشور تصمیم گرفته بود که زغال‌سنگ مرغوب افغانستان را “برای صرفه‌جویی در مبادلات ارزی” به جای دالر با روپیه خریداری کند.

روزنامه دان پاکستان به نقل از یک مقام این کشور گفته است انتظار می‌رود که صادرات زغال‌سنگ افغانستان به ۲۰ هزار تن در روز افزایش یابد.

به گفته این منبع صادرات زغال‌سنگ اکنون روزانه به چیزی در حدود ۳ هزار تن می‌رسد.

به گفته این مقام پاکستانی: “بعد از آنکه دولت به بخش‌های مربوط به ویژه به اداره راه‌‌آهن پاکستان دستور داد که اقدام‌ ویژه‌ای را برای عملیات امن و سریع زغال سنگ فراهم کنند، صادرات زغال‌سنگ آغاز شده است.”

نخست‌وزیر پاکستان در ۶ سرطان دستور داد که برای تولید برق ارزان، زغال‌سنگ با روپیه پاکستانی به جای دالر از افغانستان وارد شود.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که با واردات زغال‌سنگ از افغانستان با روپیه پاکستانی، سالانه حدود ۲.۲ میلیارد دالر سالانه صرفه‌جویی می‌کند.

با این حال مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که این کشور، قیمت زغال را به “روپیه پاکستانی” پرداخت می‌کند.

روزنامه دان خبر داده است که وزیر راه‌آهن و هوانوردی پاکستان روز یکشنبه، ۱۲ سرطان نشست مهمی در مورد واردات زغال‌سنگ افغانستان در مقر اداره راه‌آهن لاهور برگزار کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *