پارلمان اروپا می‌گوید که قرار است در ۱ و ۲ فبروری میزبان مجموعه‌ای از رویدادها برای بحث در مورد وضعیت زنان افغان در این پارلمان باشد.

اتحادیه اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که «روز زن افغان» با یک کنفرانس در سطح بالا آغاز می‌شود. براساس بیانیه‌ این اتحادیه، کنفرانس با حضور اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، زنان برجسته افغان که نامزدهای نهایی جایزه شاکاروف ۲۰۲۱پارلمان بودند و همچنین فعالان حقوق زن برگزار خواهد شد.

در بیانیه‌ پارلمان اتحادیه اروپا آمده است که نمایند‌گان سازمان ملل متحد و چندین سازمان بین‌المللی دیگر نیز در این برنامه اشتراک خواهند کرد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرده که وضعیت زنان افغانستان از زمان فروپاشی دولت قبلی نگران‌کننده است.

در بیانیه‌ اتحادیه اروپا تذکر رفته است که در این کنفرانس روبروتا متسولا، رییس پارلمان اتحادیه اروپا؛ سیما سمر، رییس سابق کمیسیون حقوق بشر افغانستان؛ آنجلینا جولی، فرستاده ویژه دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان؛ اورسولافون، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد سخن خواهند گفت.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که این کنفرانس با سخنرانی و آهنگ آریانا سعید خواننده و ترانه‌سرای افغان پایان خواهد یافت.

همچنین صحرا کریمی رییس سابق افغان فلم؛ خبر داده است که فلم «حوا، مریم، عایشه»، این اثر او در نشستی که با عنوان “روزهای زن افغانستان” در پارلمان اروپا برگزار خواهد شد به نمایش درمی‌آید.

در بیانیه گفته شده است که انتظار می‌رود شرکت‌کنند‌گان در مورد چشم‌اندازهای آینده زنان در افغانستان و چگونگی حمایت از زنان گفت‌وگو کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *