بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در یک نشست خبری در نیویورک گفت که طالبان به زودی متوجه خواهند شد که جنگیدن با زنان افغانستان کار عاقلانه‌ای نیست.

او افزود که پاکستان از پیگیری مطالبات زنان دست نمی‌کشد و ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد بازگشایی مکاتب دخترانه باشد.

او روز جمعه اول میزان در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من فکر می‌کنم حکومت افغانستان (طالبان) به زودی متوجه خواهد شد که جنگیدن با زنان کشور خود عاقلانه نیست.»

او زنان افغانستان را «شجاع و مقاوم» توصیف کرد و درباره حقوق آنان افزود: «صادقانه بگویم این موضوعی است که ما از آن دست نمی‌کشیم. این چیزی است که ما به صورت دایم در مورد آن با رژیم موقت افغانستان (طالبان) درگیر هستیم.»

پاکستان حکومت طالبان در افغانستان را به‌رسمیت نشناخته اما برای آن ترکیب «رژیم موقت افغانستان» استفاده می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان افزود که زنان و دختران در افغانستان به تحصیلات عالی و آموزش‌های ابتدایی دسترسی دارند اما گفت: «امیدواریم شاهد روزی باشیم که آموزش‌های ثانوی نیز برای زنان و دختران در افغانستان مجاز شود.»

به گزارش نیوزویک، وزیر خارجه پاکستان در نشست خبری خود بر اهمیت حقوق زنان به ویژه در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

او که رئیس کنونی شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی است، گفت: «تلاش می‌کنم تا قبل از پایان دوره ریاستم، بتوانیم نشستی را تحت نظارت سازمان همکاری اسلامی در مورد حقوق زنان در اسلام برگزار کنیم.»

بیش از یک سال می‌شود که دختران بالاتر از صنف ششم از رفتن به مکتب در افغانستان محروم شده‌اند. حکومت طالبان تا کنون به خواست مردم، جامعه جهانی و حتا کشورهای اسلامی برای بازگشایی مکاتب دخترانه وقعی نگذاشته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *