محمدخالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان می‌گوید در طول تاریخ هیچ گروهی به اندازه‌ طالبان حملات انتحاری انجام نداده است.

در بیست سال جنگ طالبان با حکومت پیشین افغانستان و نیروهای بین‌المللی، هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در حملات انتحاری طالبان کشته شدند.

طالبان در اواسط آگست سال گذشته قدرت را در کابل به‌دست گرفتند.

وزیر امر به معروف و نهی از منکر این گروه در ویدیویی که روز دوشنبه نشر شد می‌گوید جنگی که او جهاد ۲۰ ساله‌ این گروه می‌خواند،‌ برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

آقای حنفی می‌گوید: “این بیست سال مبارزه‌ ما برای چه بود؛ برای این بوده که نظام اسلامی حاکم شود. در طول تاریخ اینقدر استشهادی (انتحاری) نشده است. نظام اسلامی چه وقت قایم می‌شود؟ وقتی که از منکرات جلوگیری شود.”

به گفته این مقام ارشد مخوف‌ترین دستگاه تبلیغی طالبان، بیست سال جنگ و انتحاری این گروه برای دو هدف مهم انجام شده است: اول آنچه او پایان اشغال می‌خواند و دوم برقرار نظام اسلامی مطابق به خواست این گروه.

در اکتبر سال گذشته سراج‌الدین حقانی، رییس شبکه حقانی و وزیر داخله طالبان از وارثان و خانواده‌های مهاجمان انتحاری در کابل قدردانی کرد.

آقای حقانی مهاجمان انتحاری این گروه را “قهرمانان وطن و اسلام” نامیده بود و برای هر خانواده انتحاری ۱۰ هزار افغانی پول نقد و یک نمره زمین وعده داد.

این در حالی است که ده‌ها هزار نفر در جریان جنگ طالبان با نیروهای حکومت پیشین و متحدان بین‌المللی آنها کشته شدند. شمار زیاد از غیرنظامیان افغان در حملات انتحاری افراد طالبان و شبکه حقانی در شهرها کشته شده‌اند.

طالبان با نادیده گرفتن قربانیان حملات‌شان حالا انتظار دارند مردم به دید قهرمانان این جنگ به آنها بنگرند.

وزیر امر به معروف این گروه در سخنرانی اخیرش از ماموران زیر دست خود می‌خواهد نباید با مردم برخورد بد کنند؛ زیرا این سبب می‌شود که مردم نسبت به نظام طالبان نفرت پیدا کنند.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *